Ugrás a tartalomhoz

A nevelési tanácsadás mint a korai intervenció fontos területe

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/693
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Műhely
Cím:
A nevelési tanácsadás mint a korai intervenció fontos területe
Létrehozó:
Borbély, Sjoukje
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2015-09-10
Téma:
korai fejlesztés és intervenció
családi rendszer
trauma
önismeret
partnerség
Tartalmi leírás:
A tanulmány bemutatja a korai intervencióval, a rizikó- és/vagy sérült kisgyerekekkel foglalkozó szakemberek munkáját úgy, hogy e munkában hangsúlyozza a benne részt vevő felnőttek – a szülő és a szakember – kapcsolati dilemmáit. A korai intervenció műfaja különbözik más gyógypedagógiai munkától. A kisgyermek és szülője csak akkor profitálhat belőle érdemben, amikor a szakember a szülőt is megnyerte a fejlesztéshez. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szülő megértse, mi történik az órákban, együttműködjön a szakemberrel, s ha szükség van rá, merjen segítséget kérni a saját otthoni szülői szerepgyakorlásával kapcsolatban. A tanácsadás célja egyrészt a fejlesztő munka beépítése a mindennapokba, másrészt az egyéb előforduló speciális nevelési gondok együttes átbeszélése. A tanácsadás kiegészítő tevékenység lehet, de időlegesen akár előtérbe is kerülhet, egy ideig helyettesítve az aktív fejlesztést.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2015.2.187.202
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 3 szám 2 (2015): Korai intervenció; 187-202
2063-9945
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2015 Szerző