Ugrás a tartalomhoz

A korai fejlesztéstől a korai intervencióig. Előszó a Korai intervenció tematikus számhoz

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/667
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tematikus tanulmányok
Cím:
A korai fejlesztéstől a korai intervencióig. Előszó a Korai intervenció tematikus számhoz
Létrehozó:
Rózsáné Czigány, Enikő
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2015-09-10
Téma:
korai felismerés
korai fejlesztés
monodiszciplináris fejlesztés
korai intervenció
interdiszciplináris csoportmunka
Tartalmi leírás:
Magyarországon a 46 éves múltra visszatekintő és a nemzetközi gyakorlat számára is új vizsgálati, terápiás módszereket adó korai fejlesztést kezdetben a terápiaközpontúság jellemezte. Az orvosi, gyógypedagógiai szemlélet fokozatosan bővült a szülők pszichológiai megsegítésének szemléletével. Felismerve a családok, a tágabb környezet szerepét az éretlen, vagy sérült csecsemők, kisgyermekek fejlődésében, mára a prevenció szükségességét vallva a monodiszciplináris szemléletet felváltotta a korai intervenciót lehetővé tevő interdiszciplináris csoportmunka.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2015.2.51.54
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 3 szám 2 (2015): Korai intervenció; 51-54
2063-9945
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2015 Szerző