Ugrás a tartalomhoz

Az etnikailag heterogén családok nyelvi szocializációja a tannyelvválasztás tekintetében

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/656
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Határtalan
Cím:
Az etnikailag heterogén családok nyelvi szocializációja a tannyelvválasztás tekintetében
Létrehozó:
Karmacsi, Zoltán
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2016-02-05
Téma:
Kárpátalja
másodlagos nyelvi szocializáció
magyar-szláv etnikailag vegyes házasság
kétnyelvű gyermek
Tartalmi leírás:
A munkám célja rávilágítani a családokban lezajló nyelvi szocializációs folyamatokra, az azokat irányító, azokat befolyásoló tényezőkre, illetve magára a család (szülők) (nyelvi) szocializációs „terveire” a tannyelvválasztás tekintetében. A vizsgálatban 25 olyan kárpátaljai család vett részt, amelynek egyik tagja magyar, illetve másik tagja ukrán vagy orosz nemzetiségűnek és/vagy anyanyelvűnek vallotta magát, illetve a gyermek már betöltötte a 3. életévét, de még nem töltötte be a hatodik életévét. A vizsgálatban résztvevő családoknál a látogatás során irányított beszélgetést végeztem a gyerekekkel, ahol a kiindulási alap egy-egy mese, a gyermek hétköznapi tevékenysége, az óvodához és a játékhoz kapcsolódó élményei, a barátokkal és gyerektársakkal élmények, tevékenységek stb. voltak. A szülőkkel kérdőívet töltettem ki, amely alapját a családban zajló nyelvi kommunikáció, a szülők nyelvi háttere és nyelvismerete, identitása alkotta.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2016.1.212.221
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 4 szám 1 (2016): Idegennyelvi és kétnyelvű fejlesztés gyermekkorban; 212-221
2063-9945
10.31074/gyntf.2016.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2016 Szerző