Ugrás a tartalomhoz

A drámapedagógia alkalmazási lehetőségei a korai idegen nyelvi fejlesztésben

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/637
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Műhely
Cím:
A drámapedagógia alkalmazási lehetőségei a korai idegen nyelvi fejlesztésben
Létrehozó:
Sárvári, Tünde
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2016-02-05
Téma:
korai idegen nyelvi fejlesztés
német nyelv
szóbeli kezdőszakasz
drámapedagógia
holisztikus nevelés
Tartalmi leírás:
A drámapedagógia mint módszer egyre szervesebb részévé válik a magyar köznevelésnek. Ennek egyik oka, hogy ez a „pezsgőtabletta” minden tantárgy esetében sikerrel alkalmazható, és lehetővé teszi a gyermekek holisztikus nevelését, ami az alsó tagozaton különösen nagy jelentőséggel bír.A tanulmány célja megvizsgálni és bemutatni, hogyan alkalmazható a drámapedagógia a korai német mint idegennyelv-tanítás egyik speciális fázisában, az ún. szóbeli kezdőszakaszban, ahol a tanulók még az idegen nyelvű olvasás és írás bevezetése előtt állnak. Ehhez a drámafoglalkozásokra jellemző három nagy szakasz (warm up, action, sum up) alapján csoportosítva olyan dramatikus tevékenységek kerülnek bemutatásra, melyek eredményesen alkalmazhatóak az adott célcsoport idegen nyelvi fejlesztésében.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2016.1.124.139
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 4 szám 1 (2016): Idegennyelvi és kétnyelvű fejlesztés gyermekkorban; 124-139
2063-9945
10.31074/gyntf.2016.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2016 Szerző