Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A drámapedagógia alkalmazási lehetőségei a korai idegen nyelvi fejlesztésben |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/637 |
---|---|
Archívum: | Gyermeknevelés |
Gyűjtemény: | Műhely |
Cím: |
A drámapedagógia alkalmazási lehetőségei a korai idegen nyelvi fejlesztésben
|
Létrehozó: |
Sárvári, Tünde
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
Dátum: |
2016-02-05
|
Téma: |
korai idegen nyelvi fejlesztés
német nyelv
szóbeli kezdőszakasz
drámapedagógia
holisztikus nevelés
|
Tartalmi leírás: |
A drámapedagógia mint módszer egyre szervesebb részévé válik a magyar köznevelésnek. Ennek egyik oka, hogy ez a „pezsgőtabletta” minden tantárgy esetében sikerrel alkalmazható, és lehetővé teszi a gyermekek holisztikus nevelését, ami az alsó tagozaton különösen nagy jelentőséggel bír.A tanulmány célja megvizsgálni és bemutatni, hogyan alkalmazható a drámapedagógia a korai német mint idegennyelv-tanítás egyik speciális fázisában, az ún. szóbeli kezdőszakaszban, ahol a tanulók még az idegen nyelvű olvasás és írás bevezetése előtt állnak. Ehhez a drámafoglalkozásokra jellemző három nagy szakasz (warm up, action, sum up) alapján csoportosítva olyan dramatikus tevékenységek kerülnek bemutatásra, melyek eredményesen alkalmazhatóak az adott célcsoport idegen nyelvi fejlesztésében.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.31074/gyntf.2016.1.124.139
|
Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 4 szám 1 (2016): Idegennyelvi és kétnyelvű fejlesztés gyermekkorban; 124-139
2063-9945
10.31074/gyntf.2016.1
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2016 Szerző
|