Ugrás a tartalomhoz

A szóbeliség fontossága és ennek lehetőségei az alsó tagozat bevezető szakaszának nyelvtanításában

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/636
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Műhely
Cím:
A szóbeliség fontossága és ennek lehetőségei az alsó tagozat bevezető szakaszának nyelvtanításában
Létrehozó:
Nagy, Katalin Gabriella
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2016-02-05
Téma:
koraiidegennyelv-tanítás
beszédfejlődés
módszertan
nyelvi játék
beszédkészség fejlesztése
Tartalmi leírás:
Jelen tanulmány elméleti alapvetésként a kisgyermek nyelvi fejlődését vizsgálja egészen a magzati kortól, mivel az anyanyelv kialakulásának folyamata meghatározza a további nyelvek elsajátításának folyamatát is. Röviden bemutatja és megkísérli párhuzamba állítani a több anyanyelven felnövő és az iskolai körülmények között idegen nyelvet tanuló kisgyermek nyelvelsajátítását. Ezekből következően tárgyalja a beszéd fontosságát a nyelvtanulás és -tanítás korai szakaszában, melynek lehetőségeit konkrét, gyakorlati példákon keresztül mutatja be. Az olyan ismert módszereket, mint a párbeszéd, a gyermekdalok, mondókák alkalmazása, képsorok rendezése és leírása, megkísérli új, gyermekközpontú nézőpontból bemutatni.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2016.1.117.123
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 4 szám 1 (2016): Idegennyelvi és kétnyelvű fejlesztés gyermekkorban; 117-123
2063-9945
10.31074/gyntf.2016.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2016 Szerző