Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A szóbeliség fontossága és ennek lehetőségei az alsó tagozat bevezető szakaszának nyelvtanításában |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/636 |
|---|---|
| Archívum: | Gyermeknevelés |
| Gyűjtemény: | Műhely |
| Cím: |
A szóbeliség fontossága és ennek lehetőségei az alsó tagozat bevezető szakaszának nyelvtanításában
|
| Létrehozó: |
Nagy, Katalin Gabriella
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
| Dátum: |
2016-02-05
|
| Téma: |
koraiidegennyelv-tanítás
beszédfejlődés
módszertan
nyelvi játék
beszédkészség fejlesztése
|
| Tartalmi leírás: |
Jelen tanulmány elméleti alapvetésként a kisgyermek nyelvi fejlődését vizsgálja egészen a magzati kortól, mivel az anyanyelv kialakulásának folyamata meghatározza a további nyelvek elsajátításának folyamatát is. Röviden bemutatja és megkísérli párhuzamba állítani a több anyanyelven felnövő és az iskolai körülmények között idegen nyelvet tanuló kisgyermek nyelvelsajátítását. Ezekből következően tárgyalja a beszéd fontosságát a nyelvtanulás és -tanítás korai szakaszában, melynek lehetőségeit konkrét, gyakorlati példákon keresztül mutatja be. Az olyan ismert módszereket, mint a párbeszéd, a gyermekdalok, mondókák alkalmazása, képsorok rendezése és leírása, megkísérli új, gyermekközpontú nézőpontból bemutatni.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.31074/gyntf.2016.1.117.123
|
| Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 4 szám 1 (2016): Idegennyelvi és kétnyelvű fejlesztés gyermekkorban; 117-123
2063-9945
10.31074/gyntf.2016.1
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2016 Szerző
|