Ugrás a tartalomhoz

A korai kéttannyelvű oktatás hatása a kisiskolások anyanyelvi szövegértési és helyesírási kompetenciájára

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/630
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A korai kéttannyelvű oktatás hatása a kisiskolások anyanyelvi szövegértési és helyesírási kompetenciájára
Létrehozó:
Szaszkó, Rita
Jezsik, Kata
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2016-02-05
Téma:
két tanítási nyelvű oktatás
2. osztály
anyanyelvi
szövegértési kompetencia
helyesírás
Tartalmi leírás:
A korai két tanítási nyelvű oktatási programokban résztvevő kisgyermekek szüleiben gyakran felmerül a kérdés, vajon e speciális iskolai képzés milyen hatással van gyermekeik anyanyelvi szövegértési és helyesírási kompetenciájára. E kérdésre irányuló vizsgálatunkban egy észak-alföldi kéttannyelvű általános iskola két 2. osztálya (N=59) vett részt: a magyar–angol két tanítási nyelvű programban tanuló kísérleti csoport (n=34), és a kontrollcsoport (n=25), akiknek minden tantárgy oktatása magyarul zajlik. Kutatóeszközként egy a korosztály számára kidolgozott magyar nyelvű szövegértési és kompetenciatesztet használtunk. Kutatásunk hipotézise igazolást nyert, azaz az angol–magyar két tanítási nyelvű programban tanuló 2. osztályos kisiskolás gyermekek anyanyelvi szövegértési és helyesírási készségei nem maradnak el a hagyományos monolingvális magyar nyelvű tanítási programban szereplő kortársaikétól, a kétnyelvű oktatás nem hat negatívan anyanyelvi kompetenciáik fejlődésére.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2016.1.55.64
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 4 szám 1 (2016): Idegennyelvi és kétnyelvű fejlesztés gyermekkorban; 55-64
2063-9945
10.31074/gyntf.2016.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2016 Szerző