Ugrás a tartalomhoz

A nemekről való tudás és nemi identitás fejlődése autizmussal élő óvodásoknál

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/612
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tematikus tanulmányok
Cím:
A nemekről való tudás és nemi identitás fejlődése autizmussal élő óvodásoknál
Létrehozó:
Lukács, Szandra
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2022-09-26
Téma:
nemi identitás
pszichoszexuális fejlődés
játék
autizmus spektrum zavar
integrált nevelés-oktatás
Tartalmi leírás:
Az „én” és az identitás fejlődése szempontjából az óvodás évek meghatározóak. Jelen tanulmányban ezért elsősorban az óvodáskorra jellemző fejlődési út kerül több irányból bemutatásra, kiegészítve a „tipikus” fejlődés fonalát autizmus spektrumba tartozó tanítványok identitásának alakulására vonatkozó tapasztalatok megosztásával. Az autizmus spektrumba tartozó gyermekek nemi identitás fejlődésére vonatkozó kutatások szűk körűek, többségében egyéni eseteket bemutató leírások (Mukkades, 2002; Schalkwyk, Klingensmith és Volkmar, 2015).A kis mintás kutatás (N = 4) arra kereste a választ, hogy a nemekről való tudás milyen jellemzői figyelhetők meg az autizmus spektrumba tartozó óvodások esetében. Az 5–7 év közötti, jó képességű, integrált óvodába járó, autizmus spektrumba tartozó fiúgyermekekkel folytatott beszélgetés és közös játék tapasztalatai azt mutatták, hogy a nemekről alkotott tudásuk és saját nemi identitásuk a „tipikus” fejlődési utat követve történik.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2016.3.87.100
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 4 szám 3 (2016): Szexualitás, nemi identitás, nemi sztereotípiák – kora gyermekkori fejlődés és nevelés hosszú távú következményekkel; 87-100
2063-9945
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2016 Szerző