Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A zenei fejlesztés lehetőségei diszlexiás tanulók esetében |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/605 |
|---|---|
| Archívum: | Gyermeknevelés |
| Gyűjtemény: | Tanulmányok |
| Cím: |
A zenei fejlesztés lehetőségei diszlexiás tanulók esetében
|
| Létrehozó: |
Surján, Noémi
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
| Dátum: |
2016-10-28
|
| Téma: |
diszlexia
zenei fejlesztés
ritmikai készség
hangmagasság-észlelés
hangszeres játék
|
| Tartalmi leírás: |
A tanulmány célja a zenei fejlesztések olvasási zavarra gyakorolt pozitív hatásának bemutatása az újabb hazai és nemzetközi kutatások tükrében. Ennek alapjául a zene és a nyelv közötti párhuzamok, illetve a zenetanulás széles transzferhatásai szolgálnak. A zenetanulás, a hangszeres játék ugyanis olyan mély neurológiai változásokat eredményez az agyban, amely egész életünkön át érezteti hatását. A szakirodalom alapján elmondható, hogy az olvasási zavar kezelését célzó zenei fejlesztésnek leginkább a ritmikai készség és a hangmagasság-észlelés fejlesztésére kell épülnie. A diszlexia megelőzésének és kezelésének új irányát jelentheti a hangszeren való tanulás, amely egy olyan komplex, magasabb kognitív folyamatokat igénylő tevékenység, ami a vizuális, auditív, szenzoriális és motoros készségek, képességek intenzív fejlődését eredményezi.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.31074/gyntf.2016.3.16.29
|
| Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 4 szám 3 (2016): Szexualitás, nemi identitás, nemi sztereotípiák – kora gyermekkori fejlődés és nevelés hosszú távú következményekkel; 16-29
2063-9945
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2016 Szerző
|