Ugrás a tartalomhoz

A zenei fejlesztés lehetőségei diszlexiás tanulók esetében

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/605
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tanulmányok
Cím:
A zenei fejlesztés lehetőségei diszlexiás tanulók esetében
Létrehozó:
Surján, Noémi
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2016-10-28
Téma:
diszlexia
zenei fejlesztés
ritmikai készség
hangmagasság-észlelés
hangszeres játék
Tartalmi leírás:
A tanulmány célja a zenei fejlesztések olvasási zavarra gyakorolt pozitív hatásának bemutatása az újabb hazai és nemzetközi kutatások tükrében. Ennek alapjául a zene és a nyelv közötti párhuzamok, illetve a zenetanulás széles transzferhatásai szolgálnak. A zenetanulás, a hangszeres játék ugyanis olyan mély neurológiai változásokat eredményez az agyban, amely egész életünkön át érezteti hatását. A szakirodalom alapján elmondható, hogy az olvasási zavar kezelését célzó zenei fejlesztésnek leginkább a ritmikai készség és a hangmagasság-észlelés fejlesztésére kell épülnie. A diszlexia megelőzésének és kezelésének új irányát jelentheti a hangszeren való tanulás, amely egy olyan komplex, magasabb kognitív folyamatokat igénylő tevékenység, ami a vizuális, auditív, szenzoriális és motoros készségek, képességek intenzív fejlődését eredményezi.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyntf.2016.3.16.29
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 4 szám 3 (2016): Szexualitás, nemi identitás, nemi sztereotípiák – kora gyermekkori fejlődés és nevelés hosszú távú következményekkel; 16-29
2063-9945
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2016 Szerző