Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Magyar szakos japán hallgatók interkulturális kommunikatív kompetenciájának fejlesztése IKT-eszközökkel |
Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/507 |
---|---|
Archívum: | Gyermeknevelés |
Gyűjtemény: | Tematikus tanulmányok |
Cím: |
Foreign language learning and information and communications technology among japanese students – case study on the development of intercultural communicative competence among japanese students
Magyar szakos japán hallgatók interkulturális kommunikatív kompetenciájának fejlesztése IKT-eszközökkel
|
Létrehozó: |
Borsos, Levente
Kruzslicz, Tamás
|
Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
Dátum: |
2019-11-01
|
Téma: |
idegennyelv-tanulás
interkulturális kommunikatív kompetencia
információs kommunikációs technológia
kommunikációra való hajlandóság
Japán
|
Tartalmi leírás: |
A tanulmány az IKT-eszközök és az interkulturális kommunikatív kompetencia (IKK) fejlesztésének szerepét vizsgálja a sajátos japán idegennyelv-tanulási nehézségek legyőzésében. Bemutatja a japán idegennyelv-oktatási színteret, és ehhez kapcsolódóan a kommunikációra való hajlandóság és a nemzetközi beállítottság fogalmát, valamint az IKT-eszközök elterjedtségét Japánban és ezek nyelvpedagógiai vonatkozásait. Ezt követően a szerzők az Oszakai Egyetem magyar tanszékén végzett kutatásukat mutatják be, melyben magyar anyanyelvű, tanárszakos hallgatók fejlesztettek kifejezetten a japán nyelvtanulóknak IKT-eszközök használatát igénylő feladatokat kiemelten az IKK fejlesztésére. A nyelvtanulók feladatmegoldását is vizsgáló kutatási eredmények szerint az IKT-eszközök használata, a kommunikáció célnyelvi beszélőkkel és az IKT-s környezetben szerzett kulturális ismeretek alapvető motivációt jelenthetnek a japán nyelvtanulók számára, és kommunikációs készségüket is eredményesen fejleszthetik.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.31074/gyn201919198
|
Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 7 szám 1 (2019): Gyermekkép és oktatás Japánban; 91-98
2063-9945
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2019 Szerző
|