Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Magyarul tanuló japán hallgatók megnyilatkozásainak – udvariasságot érintő – jellegzetességei a kérés beszédaktusában |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/506 |
|---|---|
| Archívum: | Gyermeknevelés |
| Gyűjtemény: | Tematikus tanulmányok |
| Cím: |
Politeness characteristics of Japanese L1/Hungarian L2 students’ utterances in the speech act of requesting
Magyarul tanuló japán hallgatók megnyilatkozásainak – udvariasságot érintő – jellegzetességei a kérés beszédaktusában
|
| Létrehozó: |
Sitkei, Dóra
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
| Dátum: |
2019-11-01
|
| Téma: |
udvariasság
a kérés beszédaktusa
köztesnyelvi pragmatika
köztesnyelvi stratégiák
japán nyelv
|
| Tartalmi leírás: |
A jelen kutatás magyarul tanuló, s legalább felső középhaladó szinten magyarul tudó japán anyanyelvű hallgatók köztesnyelvi kérési produktumait vizsgálja szívességkérő és jogos kérési szituációkban – az alkalmazott külső és belső módosítók tekintetében – diskurzuskiegészítő módszerrel, mely módosítók fontos szerepet töltenek be egy-egy megnyilatkozás udvarias voltának megítélésében. A nyelvtanulói kéréseket összevetettem azonos szituációban adott japán anyanyelvi és magyar célnyelvi változatokkal is, s több ponton megfigyelhető volt a nyelvtanulói produktumra ható anyanyelvi hatás, például szívességkérés esetén a kérés erejét enyhítő külső módosítóknak a magyar nyelvhez képest megjelenő nagyobb száma tekintetében. Mindemellett egy célnyelvi (vagy speciális köztesnyelvi) stratégia követésének is szemtanúi lehettünk az erős célzás megjelenésével a nyelvtanulói kérésekben.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.31074/gyn201918390
|
| Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 7 szám 1 (2019): Gyermekkép és oktatás Japánban; 83-90
2063-9945
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2019 Szerző
|