Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Oktatás és „civilizáció”. Az oktatás megjelenése a Meiji-kori átalakulásról folytatott diskurzusban |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/498 |
|---|---|
| Archívum: | Gyermeknevelés |
| Gyűjtemény: | Tematikus tanulmányok |
| Cím: |
Education and “Civilisation” – Education in the discourse on Meiji transition
Oktatás és „civilizáció”. Az oktatás megjelenése a Meiji-kori átalakulásról folytatott diskurzusban
|
| Létrehozó: |
Takó, Ferenc
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
| Dátum: |
2019-11-01
|
| Téma: |
Meiji-kor
oktatási reform
Meiji Hat Társaság
Mori Arinori
nők oktatása
|
| Tartalmi leírás: |
A Meiji-megújulás (Meiji ishin) ellentmondásos jellegét tükrözi, hogy a nyugati szakirodalomban egyaránt szokás „Meiji forradalomról” és „Meiji restaurációról” beszélni. A feszültségegyik tipikus megjelenési közege az oktatás szervezett átalakításáról szóló diskurzus, melyben a konfuciánus hagyomány és a „nyugatiasító” újítás állnak szemben egymással. Tanulmányomban korabeli gondolkodók (elsősorban Mori Arinori és a Meiji Hat Társaság) munkái alapján mutatom be, milyen feladatokat tűztek maguk elé az 1870-es évek japán gondolkodói az oktatás területén.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.31074/gyn201912229
|
| Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 7 szám 1 (2019): Gyermekkép és oktatás Japánban; 22-29
2063-9945
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2019 Szerző
|