Ugrás a tartalomhoz

Oktatás és „civilizáció”. Az oktatás megjelenése a Meiji-kori átalakulásról folytatott diskurzusban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/498
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tematikus tanulmányok
Cím:
Education and “Civilisation” – Education in the discourse on Meiji transition
Oktatás és „civilizáció”. Az oktatás megjelenése a Meiji-kori átalakulásról folytatott diskurzusban
Létrehozó:
Takó, Ferenc
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2019-11-01
Téma:
Meiji-kor
oktatási reform
Meiji Hat Társaság
Mori Arinori
nők oktatása
Tartalmi leírás:
A Meiji-megújulás (Meiji ishin) ellentmondásos jellegét tükrözi, hogy a nyugati szakirodalomban egyaránt szokás „Meiji forradalomról” és „Meiji restaurációról” beszélni. A feszültségegyik tipikus megjelenési közege az oktatás szervezett átalakításáról szóló diskurzus, melyben a konfuciánus hagyomány és a „nyugatiasító” újítás állnak szemben egymással. Tanulmányomban korabeli gondolkodók (elsősorban Mori Arinori és a Meiji Hat Társaság) munkái alapján mutatom be, milyen feladatokat tűztek maguk elé az 1870-es évek japán gondolkodói az oktatás területén.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyn201912229
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 7 szám 1 (2019): Gyermekkép és oktatás Japánban; 22-29
2063-9945
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2019 Szerző