Ugrás a tartalomhoz

Gyerek, nevelés és társadalom kapcsolata Japánban

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/496
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tematikus tanulmányok
Cím:
Child, Education and Society in Current Japan
Gyerek, nevelés és társadalom kapcsolata Japánban
Létrehozó:
Hidasi, Judit
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2019-11-01
Téma:
egy-gyermekes családok
élő kommunikációs deficit
virtuális interakciók
értékrendek ütközése
Tartalmi leírás:
A gyermeknevelés íve és stílusa kultúránként jelentékeny eltéréseket és sajátosságokat mutat. Japánban ideálisan a felhőtlenül szabad és megengedő légkörű kisgyermekkort követően egyre erősebb és szigorúbb betörési szakasz következik, amelyben a gyerek megtanulja a társadalmi elvárásokhoz való alkalmazkodás mindenhatóságát. Ezt a hagyományos mintát azonban kikezdte a globalizáció miatt elhatalmasodó érték-átrendeződés, az egyke családmodell elterjedése és az élő emberi kommunikáció háttérbe szorulása a virtuális interakciók javára. Mindez negativan érinti a társadalmi kohéziót és végső soron a gazdasági fejlődést is.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/gyn20191711
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 7 szám 1 (2019): Gyermekkép és oktatás Japánban; 7-11
2063-9945
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2019 Szerző