Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Nyelvelsajátítás vagy nyelvtanulás? Óvodáskorú bevándorló kisgyermekek magyar nyelvi fejlesztése |
| Tartalom: | https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/490 |
|---|---|
| Archívum: | Gyermeknevelés |
| Gyűjtemény: | Tematikus tanulmányok |
| Cím: |
Language learning or acquisition? Institutional early childhood education in migrant children’s linguistic development
Nyelvelsajátítás vagy nyelvtanulás? Óvodáskorú bevándorló kisgyermekek magyar nyelvi fejlesztése
|
| Létrehozó: |
Schmidt, Ildikó
|
| Kiadó: |
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
|
| Dátum: |
2018-12-20
|
| Téma: |
iskolakészültség
óvodai nevelés
bevándorló gyermekek
nyelvtanulás
nyelvelsajátítás
|
| Tartalmi leírás: |
Jelen tanulmányban azt mutatom be, hogy miként jelenik meg az iskolakészültség fogalma magyar és nemzetközi viszonylatban, milyen megoldásokat nyújtanak eléréséhez a különböző oktatási rendszerek, illetve milyen programokat ajánlanak a szakértők a kutatásokban szereplő programok eredményességének feltárása alapján. Majd a bevándorló gyermekek speciális fejlesztését vizsgálom, mivel esetükben a nyelvtudásbeli hátrány leküzdése további feladat. Végül bemutatok egy olyan modellértékű magyar kezdeményezést, amelyen keresztül betekintést nyerhetünk a magyar nyelv sajátosságait és a magyar iskolakészültség kritériumait figyelembe vevő felkészítési lehetőségekbe. Eredményként megfogalmazható, hogy az óvodáskorú bevándorló hátterű kisgyermekek esetében a nyelvi fejlesztési munkában jelentős hozadékkal bír a nyelvtanulás és a nyelvelsajátítás összehangolása.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.31074/201832633
|
| Forrás: |
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 6 szám 3 (2018): A gyermeknyelv aspektusai; 26-33
2063-9945
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2018 Szerző
|