Ugrás a tartalomhoz

Nyelvelsajátítás vagy nyelvtanulás? Óvodáskorú bevándorló kisgyermekek magyar nyelvi fejlesztése

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/490
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tematikus tanulmányok
Cím:
Language learning or acquisition? Institutional early childhood education in migrant children’s linguistic development
Nyelvelsajátítás vagy nyelvtanulás? Óvodáskorú bevándorló kisgyermekek magyar nyelvi fejlesztése
Létrehozó:
Schmidt, Ildikó
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2018-12-20
Téma:
iskolakészültség
óvodai nevelés
bevándorló gyermekek
nyelvtanulás
nyelvelsajátítás
Tartalmi leírás:
Jelen tanulmányban azt mutatom be, hogy miként jelenik meg az iskolakészültség fogalma magyar és nemzetközi viszonylatban, milyen megoldásokat nyújtanak eléréséhez a különböző oktatási rendszerek, illetve milyen programokat ajánlanak a szakértők a kutatásokban szereplő programok eredményességének feltárása alapján. Majd a bevándorló gyermekek speciális fejlesztését vizsgálom, mivel esetükben a nyelvtudásbeli hátrány leküzdése további feladat. Végül bemutatok egy olyan modellértékű magyar kezdeményezést, amelyen keresztül betekintést nyerhetünk a magyar nyelv sajátosságait és a magyar iskolakészültség kritériumait figyelembe vevő felkészítési lehetőségekbe. Eredményként megfogalmazható, hogy az óvodáskorú bevándorló hátterű kisgyermekek esetében a nyelvi fejlesztési munkában jelentős hozadékkal bír a nyelvtanulás és a nyelvelsajátítás összehangolása.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/201832633
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 6 szám 3 (2018): A gyermeknyelv aspektusai; 26-33
2063-9945
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2018 Szerző