Ugrás a tartalomhoz

A kisgyermeknevelő-gyermek interakciók megfigyelésével kapcsolatos kihívások

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/gyermekneveles/article/view/487
Archívum: Gyermeknevelés
Gyűjtemény: Tematikus tanulmányok
Cím:
Challenges in observing caregiver-child interactions
A kisgyermeknevelő-gyermek interakciók megfigyelésével kapcsolatos kihívások
Létrehozó:
Gyöngy, Kinga
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar – Dr. habil Márkus Éva dékán
Dátum:
2019-12-29
Téma:
megfigyelés
interakció
kutatásmódszertan
kisgyermeknevelés
kódolás
Tartalmi leírás:
Számos tudományban, köztük az etológiában, fejlődéslélektanban, illetve a kisgyermeknevelésben is alkalmazzák a megfigyelést mint adatgyűjtési technikát. Ez az írás a kisgyermekek és nevelőik-gondozóik közti interakciók megfigyeléséről szól, ezen belül áttekintjük a megfigyelés (1) klinikai/terápiás, (2) kisgyermeknevelési/pedagógiai és (3) kutatási célú felhasználási lehetőségeit. Végezetül ismertetjük, hogy a kutatási célú megfigyelési kódrendszerek összeállítása milyen lépéseken keresztül zajlik. Áttekintjük a leggyakoribb buktatókat, és leírjuk, hogyan kerülhetők el a megfigyeléses adatok kódolásának nehézségei. Noha a módszer idő- és energiaigényes, a megfigyelés révén részletgazdag és pontos információhoz jutunk a kisgyermekekről, és gondozóikkal való interakcióikról. Mindezek miatt az interakciók megfigyelése megkerülhetetlen.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.31074/201923219
Forrás:
Gyermeknevelés Tudományos Folyóirat; Évf. 7 szám 2–3 (2019): Koragyermekkori kutatások metodológiája; 2-19
2063-9945
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2020 Szerző