Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Másodlagos fogyasztói szocializáció : Online vásárlás |
Tartalom: | https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/1553 |
---|---|
Archívum: | Vezetéstudomány |
Gyűjtemény: | Thematic issue: Consumer behaviour |
Cím: |
Secondary consumer socialization: Online shopping
Másodlagos fogyasztói szocializáció : Online vásárlás
|
Létrehozó: |
Kovács, Stefan
Danó, Györgyi
Surman, Vivien
|
Kiadó: | |
Dátum: |
2025-03-14
|
Téma: |
fogyasztói szocializáció
másodlagos fogyasztói szocializáció
internet
tanulási formák
online vásárlás
|
Tartalmi leírás: |
Az internet az élet minden területén jelen van, és jelentősége egyre inkább növekszik. A digitális tér a fogyasztói lét fontos színtere mind a fiatalabbak, mind az idősebbek számára. Ez alátámasztja az online vásárlással kapcsolatos különféle fogyasztói szegmenseket feltáró kutatás – kiemelve a generációs jellemzők és a másodlagos fogyasztói szocializációhoz kapcsolódó tanulási formák – relevanciáját. A kéthullámú CATI-adatfelvételi módszert alkalmazó tanulmány jelentős generációs és demográfiai egyenlőtlenségeket hangsúlyoz. A férfiak, a magasabb iskolai végzettségűek és a városokban élők nagyobb hajlandóságot mutatnak online vásárlásra, ami tükrözi a fiatalsággal és a fokozott digitális tudással való összefüggést. A kevésbé fejlett régiók lakosainak digitálisan hátrányos helyzete növeli kiszolgáltatottságukat az online megoldások nyújtotta lehetőségek kiaknázásában. A tanulmány kiemeli a megbízható online információforrások kulcsfontosságú szerepét a fogyasztói élmények alakításában, hangsúlyozva a mesterséges intelligencia lehetséges formáló hatásait. A fogyasztói szokásokhoz kötött tanulási formák lehatárolásával a kutatás gazdagítja a fogyasztói magatartás, a digitális ismeretek és az online vásárlás szakirodalmát.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
10.14267/VEZTUD.2025.03.01
|
Forrás: |
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 56 szám 3 (2025); 3-17
3057-9376
0133-0179
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |