Ugrás a tartalomhoz

Modellek a fizikában és máshol - a megismerés kalandja

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/114055
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek)
Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
Cím:
Modellek a fizikában és máshol - a megismerés kalandja
Létrehozó:
Radnóti, Katalin
Kiadó:
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Dátum:
2024
Tartalmi leírás:
Írásomban bemutatom a fizika tudomány, majd az abból a közoktatás számára kialakítható iskolai tantárgy jellegzetességeit. Elemzem a természettudományos szemléletmódot, a tudományos ismeretszerzés módját és annak a fizika tantárgyban való megjelenését, rámutatok az ismeretek történeti feldolgozásának lehetőségeire. Elemzem az utolsó fél évszázadra visszatekintve a fizika tantárgy és az ezzel kapcsolatos tanárképzés helyzetének alakulását. Az 1972-es oktatáspolitikai határozat alapján kialakított fizikaoktatásra és az azóta bekövetkezett változásokra koncentrálok. Az írás utolsó részében a modellalkotási folyamat az emberi megismerés más, nem természettudományos területeken való alkalmazását mutatom be.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.23
elte:245
elte:236
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess