Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A gondolkodás fejlesztése a matematikatanításban és a tanárképzésben |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/114110 |
---|---|
Archívum: | EDIT |
Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek) Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról |
Cím: |
A gondolkodás fejlesztése a matematikatanításban és a tanárképzésben
|
Létrehozó: |
Csapodi, Csaba
Vancsó, Ödön
|
Kiadó: |
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
|
Dátum: |
2024
|
Tartalmi leírás: |
A magyarországi matematikatanítás komoly hagyományokon alapul: nagy matematikusok tartották fontosnak a
tanítás kutatásokkal is megalapozott, megfelelő alapokra helyezését. Közülük most Pólya György és Varga Tamás
munkásságát és módszertani alapelveit foglaljuk össze, bemutatva azt, hogy miben érvényesek mindezek a mai napig.
Jelen cikk szerzőinek az elmúlt évtizedben alkalmuk nyílt a matematikaoktatás szinte minden területén (kutatás,
tanterv, taneszköz, mérések, tanárképzés) átfogó és komplex átalakítást, fejlesztést elvégezni, ezeket a munkálatokat
irányítani, vezetni. Ezek a folyamatok sok szempontból összekapcsolódtak egymással: a kutatások alapján végrehajtott
tantervi átalakítás maga után vonta a tankönyvek megújítását és az érettségi követelmények átírását. Szerencsés
helyzetet jelentett, hogy mindez időben egybeesett a tanárképzés megújításával is. Az általános áttekintés mellett egy
kisebb terület, a statisztika tanításán keresztül részletesen is bemutatjuk a fejlesztéseket.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.2
elte:27
elte:21
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|