Ugrás a tartalomhoz

A gondolkodás fejlesztése a matematikatanításban és a tanárképzésben

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/114110
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek)
Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
Cím:
A gondolkodás fejlesztése a matematikatanításban és a tanárképzésben
Létrehozó:
Csapodi, Csaba
Vancsó, Ödön
Kiadó:
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Dátum:
2024
Tartalmi leírás:
A magyarországi matematikatanítás komoly hagyományokon alapul: nagy matematikusok tartották fontosnak a tanítás kutatásokkal is megalapozott, megfelelő alapokra helyezését. Közülük most Pólya György és Varga Tamás munkásságát és módszertani alapelveit foglaljuk össze, bemutatva azt, hogy miben érvényesek mindezek a mai napig. Jelen cikk szerzőinek az elmúlt évtizedben alkalmuk nyílt a matematikaoktatás szinte minden területén (kutatás, tanterv, taneszköz, mérések, tanárképzés) átfogó és komplex átalakítást, fejlesztést elvégezni, ezeket a munkálatokat irányítani, vezetni. Ezek a folyamatok sok szempontból összekapcsolódtak egymással: a kutatások alapján végrehajtott tantervi átalakítás maga után vonta a tankönyvek megújítását és az érettségi követelmények átírását. Szerencsés helyzetet jelentett, hogy mindez időben egybeesett a tanárképzés megújításával is. Az általános áttekintés mellett egy kisebb terület, a statisztika tanításán keresztül részletesen is bemutatjuk a fejlesztéseket.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.2
elte:27
elte:21
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess