Ugrás a tartalomhoz

„Óvodámmal a világ körül” projekt elemzése a globális nevelés aspektusából

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/114157
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (TÓK)
Gyermeknevelés
Cím:
„Óvodámmal a világ körül” projekt elemzése a globális nevelés aspektusából
Létrehozó:
Vörösmarthy-Fodróczy, Mónika
Dátum:
2024
Téma:
constructive education
global education
cooperative learning
education for sustainability
environmental education
konstruktív nevelés
projektpedagógia
globális nevelés
érzelmi intelligencia
kooperatív tanulás
fenntarthatóságra nevelés
játék az óvodában
környezeti nevelés
Tartalmi leírás:
Az éghajlatváltozás ellen az emberiségnek közös erővel kell szembenéznie. Az ENSZ 17 Fenntartható Fejlődési Célja között (Agenda,2030) az oktatáshoz köthető a 4. alapvető cél (SDG4 Minőségi oktatás), melynek egyik feladata a globális felelősségvállalásra és fenntarthatóságra nevelés, mely, mint ENSZ tagországnak, Magyarországnak is teljesítendő. Az óvodai nevelés egyik kiemelt célja, hogy a gyermek aktív tapasztalat során felfedezhesse szűkebb tágabb környezetét, pozitív viszony alakuljon ki közte és a természet között. A konstruktív tanulásértelmezés a motiválón kialakított környezetre épít; ahol aktív, alkotó, felfedező tevékenységekkel, a gyermekek saját maguk konstruálják tudásukat (Nahalka, 2002). Reflektálva a fenti elvárásokra, a tanulmány ismerteti az élmény, mint kiemelt jelentőséggel bíró tényező fontosságát a konstruktív pedagógiában, illetve megoszt egy jó gyakorlatot, mely során, a gyermekek játszva ismerkedhetnek a világgal, számukra érdekes és kihívást jelentő játékos tevékenységek által.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:2063-9945
elte:2
elte:Gyermeknevelés
elte:373
elte:359
elte:12
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess