Ugrás a tartalomhoz

A tanulói autonómiafejlesztés kihívásai a felsőoktatásban

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/114076
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek)
Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
Cím:
A tanulói autonómiafejlesztés kihívásai a felsőoktatásban
Létrehozó:
Huszthy, Viola
Kiadó:
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Dátum:
2024
Tartalmi leírás:
A modern oktatásban fontos kérdéskör a tanulói autonómia fejlesztése, hiszen a gyorsan változó világ új kihívásaira az élethosszig tartó és önálló tanulásra való igény, valamint az ehhez szükséges készségek kialakítása lehet az adekvát válasz. Doktori kutatásomban a tanulói autonómia fejlesztésének lehetőségeit vizsgálom felsőoktatási közegben, nyelvtanárokkal készült interjúk alapján. A szövegek kvalitatív tartalomelemzése során a tanulói autonómia területéről hét fő téma emelkedett ki, ezek az elektronikus tanulási környezet, a kontroll, a célok, az önellenőrzés, a partnerség, a motiváció és a tanári autonómia. Jelen tanulmányban a tanári kontroll és az önellenőrzés témáira fókuszálva a következő kérdésekre igyekszem választ adni: beszélhetünk-e szükséges kontrollról, avagy milyen mértékű kontrolltevékenység célravezető a tanulói autonómiafejlesztés érdekében? Tapasztalható-e a tanári kontroll mérséklődése az interjúalanyok körében, és mit jelent az antikontroll jelenség? Mi az önellenőrzéses feladatok biztosításának alapfeltétele? Hogyan segítik az ilyen feladatok a tanulói felelősségvállalást és tudatosságot?
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.16
elte:34481854
elte:169
elte:160
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess