Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Kutatásalapú tanulás a kémiaoktatásban (IBL) |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/114062 |
---|---|
Archívum: | EDIT |
Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek) Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról |
Cím: |
Kutatásalapú tanulás a kémiaoktatásban (IBL)
|
Létrehozó: |
Pető, Vanda
Chrappán, Magdolna
|
Kiadó: |
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
|
Dátum: |
2024
|
Tartalmi leírás: |
Kutatásunk fókuszában a kémia tantárgyi attitűdje áll. A kevésbé szívlelt tantárgy kedveltségi rátájára pozitív befolyással
lehetnének a különböző diákközpontú oktatási stratégiák, melyek közül a kutatásalapú tanulásra (inquiry-based
learning, IBL), annak tanórákon való elterjedtségére összpontosítunk. Kérdőíves lekérdezésünk 2023 nyarán
zajlott a Debreceni Egyetem hallgatói (N=123 fő) körében, és iránymutatást ad arra vonatkozóan, hogy milyen
gyakran alkalmaztak a tanáraik tanulóaktív oktatási stratégiákat a kémia tantermekben, és ezzel összefüggésben
milyen attitűdöt váltottak ki az órák a tanulókból. Eredményeinkből kitűnik, hogy ugyan tisztán IBL módszert
nem alkalmaztak ekkoriban, néhány tényezője jelen volt (például a nyílt végű kérdések), továbbá több módszertani
sajátság, illetve tanulói attitűd között korreláció figyelhető meg. Többek között ilyen a tanulókísérletek gyakorisága
(r=0,289) és a mindennapi életből vett példák gyakorisága (r=0,378). Ezentúl jelentős tanulság, hogy a diákoknak
nagy az igényük a változatos óramenetre, amivel a tanár facilitátor szerepe is összefüggésben van (r=0,43). Ugyanakkor
a diákközpontú oktatási stratégiáknak lehetnek kevésbé kedvelt aspektusai is, és emiatt ezek fokozatos bevezetéssel
és következetesen alkalmazandók.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.21
elte:225
elte:217
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|