Ugrás a tartalomhoz

Az egymásra épülés jelensége a kémiai gondolkodásban, fogalmakban

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/114064
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek)
Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
Cím:
Az egymásra épülés jelensége a kémiai gondolkodásban, fogalmakban
Létrehozó:
Borbás, Réka Szilvia
Szalay, Luca
Kiadó:
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Dátum:
2024
Tartalmi leírás:
Magyarországon is egyre nagyobb hangsúly kerül a természettudományos gondolkodásra, az összefüggések megértésére, igazolására, a jelenlegi kémiaoktatási irányelvek szerint is. A „Kutatásalapú kémiatanítás és rendszerszemléletű gondolkodás” négyéves, 7−10. évfolyamot érintő kutatási programban diákok kísérlettervezési képességét szeretnénk fejleszteni. Ehhez az ország számos iskolájában tanévente 6-6 feladatlapot végeztetünk el a diákokkal, melyek három különböző séma szerint készülnek az optimális fejlesztési módszer beazonosítása érdekében. A diákok tudását teszteken mérjük, a projekt elején egy bemeneti és minden tanév végén egy-egy diagnosztikus teszttel, melyek mindegyikében négy különböző típusú feladatot oldanak meg: ismeretet, fogalmak megértését, illetve alkalmazását mérő és a magasabb szintű gondolkodási művelteket igénylő kísérlettervezésre vonatkozó kérdésekre válaszolnak. Az általunk összeállított tesztek eredményeinek statisztikai értékelése mellett fontosnak tartjuk a diákok szöveges válaszainak elemzését és kategorizálását, értékes információkhoz jutva a diákok ismereteinek egymásra épüléséről és gondolkodásuk fejlődéséről. Megvizsgáltuk az egyének egyes válaszai közötti összefüggéseket és ezek időbeli változását. Az eredményekből kiderült, hogy mennyire fontos az egymásra épülés mind az ismeretek, mind a gondolkodási képességek terén. Az előzmények hiánya megnehezítheti egyes kérdések megválaszolását, és a tárgyi ismeretek nélküli érvelés eredménytelen lehet. A természettudományos indoklás képességének fejlődése függött attól, hogy a diákoknak volt-e már előzetes tapasztalatuk az érvelésben. Kimutattuk, hogy átlagos teljesítményt nyújtó diákok is képesek fejlődni a természettudományos gondolkodás terén.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.20
elte:216
elte:201
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess