Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Az egymásra épülés jelensége a kémiai gondolkodásban, fogalmakban |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/114064 |
---|---|
Archívum: | EDIT |
Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek) Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról |
Cím: |
Az egymásra épülés jelensége a kémiai gondolkodásban, fogalmakban
|
Létrehozó: |
Borbás, Réka Szilvia
Szalay, Luca
|
Kiadó: |
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
|
Dátum: |
2024
|
Tartalmi leírás: |
Magyarországon is egyre nagyobb hangsúly kerül a természettudományos gondolkodásra, az összefüggések megértésére,
igazolására, a jelenlegi kémiaoktatási irányelvek szerint is. A „Kutatásalapú kémiatanítás és rendszerszemléletű
gondolkodás” négyéves, 7−10. évfolyamot érintő kutatási programban diákok kísérlettervezési képességét szeretnénk
fejleszteni. Ehhez az ország számos iskolájában tanévente 6-6 feladatlapot végeztetünk el a diákokkal, melyek három
különböző séma szerint készülnek az optimális fejlesztési módszer beazonosítása érdekében. A diákok tudását
teszteken mérjük, a projekt elején egy bemeneti és minden tanév végén egy-egy diagnosztikus teszttel, melyek
mindegyikében négy különböző típusú feladatot oldanak meg: ismeretet, fogalmak megértését, illetve alkalmazását
mérő és a magasabb szintű gondolkodási művelteket igénylő kísérlettervezésre vonatkozó kérdésekre válaszolnak.
Az általunk összeállított tesztek eredményeinek statisztikai értékelése mellett fontosnak tartjuk a diákok szöveges
válaszainak elemzését és kategorizálását, értékes információkhoz jutva a diákok ismereteinek egymásra épüléséről és
gondolkodásuk fejlődéséről. Megvizsgáltuk az egyének egyes válaszai közötti összefüggéseket és ezek időbeli változását.
Az eredményekből kiderült, hogy mennyire fontos az egymásra épülés mind az ismeretek, mind a gondolkodási
képességek terén. Az előzmények hiánya megnehezítheti egyes kérdések megválaszolását, és a tárgyi ismeretek
nélküli érvelés eredménytelen lehet. A természettudományos indoklás képességének fejlődése függött attól, hogy a
diákoknak volt-e már előzetes tapasztalatuk az érvelésben. Kimutattuk, hogy átlagos teljesítményt nyújtó diákok is
képesek fejlődni a természettudományos gondolkodás terén.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.20
elte:216
elte:201
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|