Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A könyvtárostanár szak - a tanárképzés új területe |
| Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/114104 |
|---|---|
| Archívum: | EDIT |
| Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek) Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról |
| Cím: |
A könyvtárostanár szak - a tanárképzés új területe
|
| Létrehozó: |
Csík, Tibor Mihály
|
| Kiadó: |
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
|
| Dátum: |
2024
|
| Tartalmi leírás: |
A tanulmány áttekinti az oktatókönyvtár eszméjének kialakulását és magyarországi meghonosodását. A könyvtárostanárok
akkreditált képzése – követve a nemzetközi tendenciákat (ALA, IFLA) – a 2000-es évek elején indult
meg hazánkban. Az oktatás alapját kezdetben az információs műveltség koncepciója képezte. Ahogy a digitális
technológia egyre inkább átformálta a gazdaságot, a társadalmi és kulturális életet, új műveltségterületek jelentek
meg. A tanulmány áttekintést ad azokról a műveltségterületekről, melyek hatással vannak az oktatás tartalmára
(pl. IKT-műveltség, digitális műveltség). A képzett iskolai könyvtáros oktatói munkájának döntő része a média- és
információs műveltség átadása (UNESCO, IFLA). Fontos, hogy a diákok felismerjék a médiavállalatok és információszolgáltatók
gazdasági, társadalmi és politikai erejét, valamint a befolyásukat a tartalomra. Ezért támogatandó a
média- és információs műveltség fejlesztése, amelynek célja választ adni a digitális környezet kihívásaira.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.6
elte:35571789
elte:70
elte:59
|
| Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|