Ugrás a tartalomhoz

A könyvtárostanár szak - a tanárképzés új területe

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/114104
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek)
Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
Cím:
A könyvtárostanár szak - a tanárképzés új területe
Létrehozó:
Csík, Tibor Mihály
Kiadó:
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Dátum:
2024
Tartalmi leírás:
A tanulmány áttekinti az oktatókönyvtár eszméjének kialakulását és magyarországi meghonosodását. A könyvtárostanárok akkreditált képzése – követve a nemzetközi tendenciákat (ALA, IFLA) – a 2000-es évek elején indult meg hazánkban. Az oktatás alapját kezdetben az információs műveltség koncepciója képezte. Ahogy a digitális technológia egyre inkább átformálta a gazdaságot, a társadalmi és kulturális életet, új műveltségterületek jelentek meg. A tanulmány áttekintést ad azokról a műveltségterületekről, melyek hatással vannak az oktatás tartalmára (pl. IKT-műveltség, digitális műveltség). A képzett iskolai könyvtáros oktatói munkájának döntő része a média- és információs műveltség átadása (UNESCO, IFLA). Fontos, hogy a diákok felismerjék a médiavállalatok és információszolgáltatók gazdasági, társadalmi és politikai erejét, valamint a befolyásukat a tartalomra. Ezért támogatandó a média- és információs műveltség fejlesztése, amelynek célja választ adni a digitális környezet kihívásaira.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.6
elte:35571789
elte:70
elte:59
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess