Ugrás a tartalomhoz

Olvasási készségek és stratégiák fejlesztése irodalmi szövegek segítségével az angol nyelvi órán

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/114080
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek)
Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
Cím:
Olvasási készségek és stratégiák fejlesztése irodalmi szövegek segítségével az angol nyelvi órán
Létrehozó:
Pereszlényi, Anna
Kiadó:
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Dátum:
2024
Tartalmi leírás:
Az anglisztika alapszakos, valamint az angol nyelv és kultúra tanára szakos hallgatók számos új kihívást tapasztalnak egyetemi óráikon, többek között az idegen nyelven való olvasással. Mivel az irodalmi és a tudományos szövegek más olvasási stratégiákat igényelnek, mint a tankönyvi szövegek és a rövidített olvasmányok, az elsőéves egyetemisták számos olvasási problémával szembesülnek. Az egyik megoldás az irodalmi szövegek nyelvórákba való integrációja. Annak ellenére, hogy az irodalmi szövegeket újra felfedezték az idegennyelv-tanításban (Bloemert és mtsai 2017), ez a terület még mindig kevéssé vizsgált Magyarországon. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa az angol nyelvű irodalmi szövegekben rejlő lehetőségeket különös tekintettel az olvasási készségek és stratégiák fejlesztésére, illetve gyakorlatára három példa segítségével.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.14
elte:150
elte:142
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess