Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
Olvasási készségek és stratégiák fejlesztése irodalmi szövegek segítségével az angol nyelvi órán |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/114080 |
---|---|
Archívum: | EDIT |
Gyűjtemény: |
ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek) Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról |
Cím: |
Olvasási készségek és stratégiák fejlesztése irodalmi szövegek segítségével az angol nyelvi órán
|
Létrehozó: |
Pereszlényi, Anna
|
Kiadó: |
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
|
Dátum: |
2024
|
Tartalmi leírás: |
Az anglisztika alapszakos, valamint az angol nyelv és kultúra tanára szakos hallgatók számos új kihívást tapasztalnak
egyetemi óráikon, többek között az idegen nyelven való olvasással. Mivel az irodalmi és a tudományos szövegek más
olvasási stratégiákat igényelnek, mint a tankönyvi szövegek és a rövidített olvasmányok, az elsőéves egyetemisták
számos olvasási problémával szembesülnek. Az egyik megoldás az irodalmi szövegek nyelvórákba való integrációja.
Annak ellenére, hogy az irodalmi szövegeket újra felfedezték az idegennyelv-tanításban (Bloemert és mtsai 2017),
ez a terület még mindig kevéssé vizsgált Magyarországon. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa az angol nyelvű
irodalmi szövegekben rejlő lehetőségeket különös tekintettel az olvasási készségek és stratégiák fejlesztésére, illetve
gyakorlatára három példa segítségével.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.14
elte:150
elte:142
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|