Ugrás a tartalomhoz

Egyetemről az iskolákba

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/114106
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: ELTE Folyóiratok, kiadványok
ELTE Folyóiratok, kiadványok (Karon kívüli egységek)
Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
Cím:
Egyetemről az iskolákba
Létrehozó:
Bakó, Balázs
Lenner, Tibor
Kiadó:
Budapest
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Dátum:
2024
Tartalmi leírás:
A tanulmány a köznevelés és a pedagógusképzés világából két, egymással összefüggő és markánsan változó problématerületet érint. Az egyik kérdés az, hogy a természettudományi tantárgyak, jelen esetben a földrajz tanítására fordított időkeret elmúlt évtizedekbeli csökkenése milyen kihívás elé állította a földrajztanárképzést az ELTE BDPK-n. A második pedig az, hogy a képzésbe illesztett különböző típusú tanítási gyakorlatok szervezése milyen megoldandó problémákat vetett fel. A két kérdés nem választható el a tudásról alkotott társadalmi szemlélet változásától. A tanulmány azt vizsgálja, hogy a tanári szerep változása, az információk széles körű elérésének lehetősége, a tudásszerzés plurálissá válása, a taneszközök megváltozott szerepe milyen kihívás elé állítja a pedagógusképzést. A változásokra a tanárképzés teljes hosszában megjelenő, a fokozatosság elvére építő tanítási gyakorlatok készítik fel a hallgatókat. A tanulmány végigjárja, hogy a gyakorlatok megszervezése milyen nehézséggel is jár, amelyek mérséklése összehangolt együttműködést igényel az érintett valamennyi résztvevőtől.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
BOOKTITLE: Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:978-963-489-741-5
elte:Csapodi Csaba; Gonda Zsuzsa
elte:Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról
elte:10.21862/Mesterestanitvany2024.5
elte:58
elte:52
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess