Ugrás a tartalomhoz

A COVID-19 alatti digitális munkarend hatásai az önszabályozott angol szótanulás pedagógiai fejlesztésére

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/114172
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: Publikációk
ELTE Folyóiratok, kiadványok
MTMT Tudományos publikációk
Egyetemi folyóiratok, kiadványok
Tudományos publikációk (PPK)
Modern Nyelvoktatás
Cím:
A COVID-19 alatti digitális munkarend hatásai az önszabályozott angol szótanulás pedagógiai fejlesztésére
Létrehozó:
Ádámku, Szabina
Dátum:
2023
Téma:
self-regulated learning
ELT
vocabulary learning
Covid-19
emergency remote teaching
önszabályozott tanulás
angoltanítás
szótanulás
COVID-19
veszélyhelyzeti távoktatás
Tartalmi leírás:
A technológiai fejlődés és a COVID-19 miatt bevezetett távoktatás tapasztalatai előtérbe helyezik az önálló, tanórán kívüli autonóm és önszabályozott tanulást. A jelen kvantitatív kérdőíves tanulmány (N = 86) az önszabályozott angol szótanulási folyamatok pedagógiai fejlesztését vizsgálta középiskolai angoltanárok szemszögéből, különösen a távoktatás tapasztalatainak tükrében. Az eredmények növekedést mutattak a fejlesztési tevékenységekben a távoktatás idején, de az arra irányuló motiváció kevésbé erősödött. A fejlesztő tevékenységek távoktatás alatti növekedése befolyásolta a későbbi jelenléti oktatásban észlelt tanári motivációt és énhatékonyságot, illetve hatott a fejlesztési tevékenységekre és arra vélt lehetőségekre is. A csekély motiváció-növekedés azonban negatívan hatott a későbbi pedagógiai folyamatokra és a tanárok által megítélt lehetőségekre. Bár az eredmények nem általánosíthatók, betekintést nyújtanak a tanári oldal nézeteibe és további kutatásoknak is alapot adhatnak.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:3058-0757
elte:34042473
elte:1-2
elte:MoNye
elte:Modern Nyelvoktatás
elte:113
elte:95
elte:29
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess