Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A COVID-19 alatti digitális munkarend hatásai az önszabályozott angol szótanulás pedagógiai fejlesztésére |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/114172 |
---|---|
Archívum: | EDIT |
Gyűjtemény: |
Publikációk
ELTE Folyóiratok, kiadványok MTMT Tudományos publikációk Egyetemi folyóiratok, kiadványok Tudományos publikációk (PPK) Modern Nyelvoktatás |
Cím: |
A COVID-19 alatti digitális munkarend hatásai az önszabályozott angol szótanulás pedagógiai fejlesztésére
|
Létrehozó: |
Ádámku, Szabina
|
Dátum: |
2023
|
Téma: |
self-regulated learning
ELT
vocabulary learning
Covid-19
emergency remote teaching
önszabályozott tanulás
angoltanítás
szótanulás
COVID-19
veszélyhelyzeti távoktatás
|
Tartalmi leírás: |
A technológiai fejlődés és a COVID-19 miatt bevezetett távoktatás tapasztalatai előtérbe helyezik az önálló, tanórán kívüli autonóm és önszabályozott tanulást. A jelen kvantitatív kérdőíves tanulmány (N = 86) az önszabályozott angol szótanulási folyamatok pedagógiai fejlesztését vizsgálta középiskolai angoltanárok szemszögéből, különösen a távoktatás tapasztalatainak tükrében. Az eredmények növekedést mutattak a fejlesztési tevékenységekben a távoktatás idején, de az arra irányuló motiváció kevésbé erősödött. A fejlesztő tevékenységek távoktatás alatti növekedése befolyásolta a későbbi jelenléti oktatásban észlelt tanári motivációt és énhatékonyságot, illetve hatott a fejlesztési tevékenységekre és arra vélt lehetőségekre is. A csekély motiváció-növekedés azonban negatívan hatott a későbbi pedagógiai folyamatokra és a tanárok által megítélt lehetőségekre. Bár az eredmények nem általánosíthatók, betekintést nyújtanak a tanári oldal nézeteibe és további kutatásoknak is alapot adhatnak.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
elte:3058-0757
elte:34042473
elte:1-2
elte:MoNye
elte:Modern Nyelvoktatás
elte:113
elte:95
elte:29
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|