Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A megújuló energiaforrások és az online kommunikáció lehetséges kapcsolatainak vizsgálata primer kutatási módszerrel |
| Tartalom: | https://press.mater.uni-mate.hu/310/ |
|---|---|
| Archívum: | MATER Press - Egyetemi Kiadványok |
| Gyűjtemény: |
['viewname_eprint_status' not defined] = Megjelent
Szakterület = G Földrajz, antropológia, kikapcsolódás: GE Környezettudomány Szakterület = H Társadalomtudományok: HB Közgazdaságtudomány ['viewname_eprint_types' not defined] = Cikk |
| Cím: |
A megújuló energiaforrások és az online kommunikáció lehetséges kapcsolatainak vizsgálata primer kutatási módszerrel
|
| Létrehozó: |
Fűrész, Ágnes
Szeberényi, András
|
| Dátum: |
2024
|
| Téma: |
GE Környezettudomány
HB Közgazdaságtudomány
|
| Tartalmi leírás: |
Az elmúlt években a megújuló energiaforrások szerepe központi kérdéssé vált mind az energiaszektor, mind a közélet körében, ami egyrészt köszönhető geopolitikai-, gazdasági eseményeknek, másrészt a hosszú távú környezetvédelmi célkitűzéseknek. A megújuló energiaforrások térhódítása már a 90-es évek óta zajlik, mégis Magyarországon csak néhány éve került a figyelem és az érdeklődés középpontjába. Ennek hátterében leginkább az energiakrízis következtében egekbe szökő energiaárak állnak, de vannak további tényezők is, például a napjainkban töretlen érdeklődésnek örvendő „zöld mozgalmak”, amelyek éppúgy aktivizálták a társadalmat, mint a rapszodikus energia kiadások. Kutatásunkban azt vizsgáljuk, hogy milyen összefüggésben áll az energiaválság és a megújuló energiaforrások iránti kereslet, továbbá primer kutatás segítségével elemezzük az ebben rejlő online kommunikációs kapcsolódási pontokat, lehetőségeket és kihívásokat. A kutatási kérdőívet összesen 418 fő töltötte ki. Kutatásunknak két célt határoztunk meg, elsőként azt, hogy fény derüljön arra a belső mozgatóerőre, amely hatással van a fogyasztók viszonyára a megújuló energiaforrásokat tekintve, a másik cél pedig annak feltárása, hogy az online kommunikációhoz vezető eszköztárak közül, melyek alkalmazhatóak a lakosság prekoncepcióinak és attitűdjének formálására. Az eredmények alapján, a vizsgált minta jelentős része állította, hogy az energiakrízis befolyással volt döntésére, amikor a megújuló energia mellett tette le voksát. A megkérdezettek több mint fele gondolja úgy, hogy az energiaválság következtében nyitottabbá vált a társadalom a megújulók felé, valamint nagy részük azontúl, hogy a közösségi média felületein tájékozódik a témában, figyelemmel is kíséri az alternatív energiaforrásokkal kapcsolatos híreket, aktualitásokat valamilyen online média fogyasztásával, továbbá érdekelné egyéb opció, ami lehetőséget ad az ismeretek bővítésére.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Cikk
PeerReviewed
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Fűrész, Ágnes és Szeberényi, András (2024) A megújuló energiaforrások és az online kommunikáció lehetséges kapcsolatainak vizsgálata primer kutatási módszerrel. STUDIA MUNDI - ECONOMICA, 11 (2). pp. 29-42. ISSN 2415-9395
MTMT:35061213 DOI:10.18531/sme.vol.11.no.2.pp.29-42
|
| Kapcsolat: |
MTMT:35061213 DOI:10.18531/sme.vol.11.no.2.pp.29-42
|
| Létrehozó: |
cc_by_nc_nd_4
|