Ugrás a tartalomhoz

 

A ChatGPT használata a közigazgatási felsőoktatásban: egy pilot kutatás tanulságai

  • Metadata
Content: http://hdl.handle.net/20.500.12944/101327
Archive: Közszolgálati Tudásportál
Set: Publikációk
Államtudományi és Nemzetközi Tanulmányok Kar
Title:
A ChatGPT használata a közigazgatási felsőoktatásban: egy pilot kutatás tanulságai
Creator:
Belényesi, Emese
Győrfyné, Kukoda Andrea
Subject:
ChatGPT
közigazgatási felsőoktatás
Technológiai Elfogadási Modell (TAM)
public administration higher education
Technology Acceptance Model (TAM)
Társadalomtudományok
Társadalomtudományok/Média- és kommunikációs tudományok
Description:
A ChatGPT használata a felsőoktatásban egyre nagyobb érdeklődést kiváltó téma, ami arra ösztönzi az oktatókat, hogy megvizsgálják, milyen hatással van a hallgatói magatartásra és a tanulmányi teljesítményre. A pilot kutatás empirikus megközelítést alkalmazva, a Technológia Elfogadási Modell (TAM) prizmáján keresztül vizsgálja a hallgatók ChatGPT-vel való interakciójának hatásait. A vizsgálat több hallgatói csoport bevonásával zajlott, akik különböző osztálytermi helyzetekben kommunikáltak a ChatGPT-vel. A TAM elméleti keretként szolgált ezen innovatív eszköz hallgatói elfogadásának és alkalmazási dinamikáinak megértéséhez. Az eredmények azt mutatják, hogy a hallgatók pozitív hozzáállást tanúsítottak a ChatGPT-vel kapcsolatban, az alkalmazás felhasználóbarát felületének és zökkenőmentes elérhetőségének tulajdonítva az ezzel kapcsolatos tanulmányi teljesítményüket, azonban a kapott eredménnyel már nem voltak annyira elégedettek. Ennek összetevőit vizsgálja a pilot kutatás.
The use of ChatGPT in higher education is a topic of growing interest, prompting educators to examine its impact on student behavior and academic performance. This pilot study employs an empirical approach, utilizing the Technology Acceptance Model (TAM) to investigate the effects of students' interactions with ChatGPT. The study involved different student groups communicating with ChatGPT in various classroom settings. TAM served as the theoretical framework to understand this innovative tool's acceptance and application dynamics among students. The findings indicate that students exhibited a positive attitude towards ChatGPT, attributing their academic performance to the application's user-friendly interface and seamless accessibility. However, they were less satisfied with the outcomes they achieved. The pilot study explores the components underlying these findings.
Type:
info:eu-repo/semantics/other
Format:
application/pdf
Identifier:
nke:0209-584X
nke:10.20520/JEL-KEP.2024.1.55
nke:35716833
nke:10033239
Jel-Kép: Kommunikáció Közvélemény Média
nke:2024/1
nke:JEL-KÉP
Creator:
info:eu-repo/semantics/openAccess