Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Az egyetemi oktatók érzelmi munkája digitális oktatási környezetben – egy pilot kutatás eredményei |
Tartalom: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2418/ |
---|---|
Archívum: | BGE Publikációtár |
Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Típus = Könyv része Tárgyszó = digitális oktatási környezet Tárgyszó = érzelmi munka Tárgyszó = digitális érzelmi munka |
Cím: |
Az egyetemi oktatók érzelmi munkája digitális oktatási környezetben – egy pilot kutatás eredményei
|
Létrehozó: |
Harmat Vanda
|
Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
|
Dátum: |
2024
|
Tartalmi leírás: |
A technológiai fejlődés, a munka világában bekövetkező változások és a hallgatói
preferenciák átalakulásának következtében egyre nagyobb igény mutatkozik a
digitális oktatásra a felsőoktatási intézményekben. Korábbi kutatások azonban
rávilágítottak arra, hogy a digitális oktatás dominanciája számos kihívást generálhat
az oktatók körében, köztük az érzelmi munkavégzés tekintetében, mely a
szervezeti érzelmi megnyilvánulási normáknak való megfelelés érdekében tett
munkavállalói erőfeszítéseket jelenti. Jelen tanulmány célja annak a vizsgálata,
hogy a hazai üzleti felsőoktatásban dolgozó egyetemi oktatók érzelmi munkáját
miként alakítja a digitális oktatási környezet. Ennek feltárására első lépésben egy
pilot kutatást végeztünk, melynek keretében az adatgyűjtéshez online kvalitatív
kérdőívet, az adatelemzéshez induktív tartalomkódolást alkalmaztunk. A
vizsgálat 2024 májusában zajlott 12 egyetemi oktató bevonásával. A kutatási
terepet három hazai üzleti felsőoktatási intézmény jelentette. Eredményeink
többek között rávilágítottak arra, hogy a digitális oktatási környezetben jellemző
csökkent hallgatói aktivitás és elköteleződés fokozott érzelmi erőfeszítést
igényelt az oktatóktól
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Könyv része
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Harmat Vanda (2024) Az egyetemi oktatók érzelmi munkája digitális oktatási környezetben – egy pilot kutatás eredményei. In: Pénzügypolitikai kihívások. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 75-84. ISBN 978-615-6886-01-9
|
Kapcsolat: |