Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A Covid-19 okozta krízis marketing vetületei a hazai szálláshely szolgáltatók és vendéglátóhelyek körében – értékesítés, kommunikáció és együttműködés |
| Tartalom: | https://unipub.lib.uni-corvinus.hu/10742/ |
|---|---|
| Archívum: | Corvinus Kutatások |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Marketing Subject = Commerce and tourism Subject = Media and communication Type = Article |
| Cím: |
A Covid-19 okozta krízis marketing vetületei a hazai szálláshely szolgáltatók és vendéglátóhelyek körében – értékesítés, kommunikáció és együttműködés
|
| Létrehozó: |
Kaszás, Nikoletta
Keller, Krisztina
Marton, Zsuzsanna
|
| Kiadó: |
Széchenyi István Egyetem
|
| Dátum: |
2022
|
| Téma: |
Commerce and tourism
Marketing
Media and communication
|
| Tartalmi leírás: |
A tanulmány arra keresi a választ, hogy a hazai szálláshely szolgáltatók és vendéglátóhelyek esetében a koronavírus-járvány hatására miként változott meg az értékesítés, hogyan hatott a válság a marketing feladatok kiszervezésére, illetve hogyan alakult a vizsgált vállalkozások marketingkommunikációja és új turisztikai együttműködések kialakítására való hajlandósága. Adatfelvételünkre a Covid-19 első hullámában került sor, amikor a szolgáltatókat váratlanul és felkészületlenül érte az a globális krízis, ami – mint most már ismert – hosszú időre vetette vissza a turizmust. A járvány első időszakában nyert tapasztalatok ugyanakkor napjainkban is fontosak, hiszen azok egy későbbi esetleges válsághelyzetben is alkalmazhatók. A 70 hazai turisztikai vállalkozással készített strukturált interjúk eredményeként elmondható, hogy az online értékesítés nem jelentett olyan mértékben megoldást a turizmusban, mint például a kereskedelemben. Ugyanakkor az is egyértelműen látszik, hogy az online értékesítési csatornák számának és az eladásösztönzés intenzitásának növelése elengedhetetlen lesz a jövőben, ha a turisztikai szolgáltatók talpon akarnak maradni egy esetleges hasonló válsághelyzetben is. A Covid-19 járvány időszakából tanulva tovább erősödik a turisztikai szervezetekkel és más vállalkozásokkal való együttműködési nyomás, ami marketing szempontból is előnyös lehet, hiszen így az országos, regionális vagy lokális szervezetek üzeneteihez, kampányaihoz tud csatlakozni a szolgáltatói kommunikáció, ez pedig növeli az üzenet hitelességét.
|
| Nyelv: |
magyar
magyar
|
| Típus: |
Article
PeerReviewed
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
Kaszás, Nikoletta ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5147-2022 <https://orcid.org/0000-0001-5147-2022>, Keller, Krisztina ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4408-7940 <https://orcid.org/0000-0002-4408-7940> and Marton, Zsuzsanna (2022) A Covid-19 okozta krízis marketing vetületei a hazai szálláshely szolgáltatók és vendéglátóhelyek körében – értékesítés, kommunikáció és együttműködés. Tér-Gazdaság-Ember, 10 (3-4). pp. 53-68.
|
| Kapcsolat: |