Ugrás a tartalomhoz

A szimulációk alkalmazásának lehetőségei a szociális munka oktatásában és gyakorlatában

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.lib.unideb.hu/parbeszed/article/view/15348
Archívum: Párbeszéd
Gyűjtemény: Tanulmányok – Kitekintő
Cím:
A szimulációk alkalmazásának lehetőségei a szociális munka oktatásában és gyakorlatában
Létrehozó:
Tóth, Anikó Panna
R. Fedor, Anita
Kiadó:
Debreceni Egyetemi Kiadó
Dátum:
2024-12-23
Téma:
szimuláció
szociális munka
oktatás
képzés
gyakorlat
Tartalmi leírás:
A szociális munkás oktatásában, a szakemberek továbbképzésében, valamint a szociális munka gyakorlati eszközeként is alkalmazhatók a szimulációs technikák. A nemzetközi tapasztalatok szerint a szociális munka szimulációkban való részvétellel a hallgatók több gyakorlatot szerezhetnek, fejleszthetik készségeiket, visszajelzést kaphatnak, és magabiztosakká és kompetenssé válhatnak, még mielőtt elkezdenének szolgáltatást nyújtani az ügyfeleknek (SUNARICH és ROWAN, 2017). A szimuláció típusai az egyszerű szimulációk, a sztenderdizált kliensek, a nagyszabású, több résztvevős szituációk, például szegénység vagy reintegrációs szimulációk, számítógépes programok és a virtuális valóság használatával végzett szimulációk, de ide sorolhatjuk a szimulációs társasjátékokat vagy interaktív színházi előadásokat is. A tanulmányban számos példát és jó gyakorlatot mutatunk be, és megvizsgáljuk a szimulációk alkalmazásának lehetséges előnyeit.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.29376/
Forrás:
Párbeszéd: Szociális munka folyóirat; Évf. 11 szám 2 (2024)
2416-0474
10.29376/
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2024 Párbeszéd: Szociális munka folyóirat