Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A felhasználóképzés szintjei az SZTE Klebelsberg Könyvtárban: az elsőévesektől a kutatókig |
| Tartalom: | http://ocs.mtak.hu/index.php/nws/nws2024/paper/view/167 |
|---|---|
| Archívum: | NETWORKSHOP |
| Gyűjtemény: | Tanulmányok |
| Cím: |
A felhasználóképzés szintjei az SZTE Klebelsberg Könyvtárban: az elsőévesektől a kutatókig
|
| Létrehozó: |
István Hernek; SZTE Klebelsberg Könyvtár
|
| Kiadó: |
NETWORKSHOP
|
| Dátum: |
2024-12-19 15:33:33
|
| Tartalmi leírás: |
A felsőoktatási könyvtáraknak mindig nagy hangsúlyt kellett fektetniük felhasználóik képzésére. Az egyetemi hallgatók, a doktoranduszok és az oktatók számára a szükséges szakirodalom biztosítása önmagában messze nem elegendő. A különböző olvasótípusok eltérő igényei szerint kialakított többkomponensű szolgáltatáspalettát ezzel együtt rendszeresen meg is kell újítani, ahogyan a modern könyvtárakkal szemben támasztott elvárások is folyamatosan átalakulóban vannak.Kulcsszavak: felhasználóképzés, oktatás, könyvtári szolgáltatások, Szeged, SZTE Klebelsberg Könyvtár, SZTE Klebelsberg Könyvtár User training levels at the SZTE Klebelsberg Library: from Bachelor to researcherLibraries in higher education have always had to focus on training their users. Providing the necessary literature for university students, doctoral candidates and lecturers is far from sufficient. The complex range of services, designed to meet the diverse needs of different types of readers, must be constantly renewed, as the expectations of modern libraries are also evolving.Keywords: user training, education, library services, Szeged, SZTE Klebelsberg Library https://doi.org/10.31915/NWS.2024.9
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Peer-reviewed Paper
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: | |
| Forrás: |
NETWORKSHOP; Networkshop 2024
|
| Létrehozó: |
Authors who submit to this conference agree to the following terms:<br/>
<strong>a)</strong> Authors retain copyright over their work, while allowing the conference to place this unpublished work under a <a href="http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/">Creative Commons Attribution License</a>, which allows others to freely access, use, and share the work, with an acknowledgement of the work's authorship and its initial presentation at this conference.<br/>
<strong>b)</strong> Authors are able to waive the terms of the CC license and enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution and subsequent publication of this work (e.g., publish a revised version in a journal, post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial presentation at this conference.<br/>
<strong>c)</strong> In addition, authors are encouraged to post and share their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) at any point before and after the conference.
|