Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A kapcsolati bankok adaptálása a fintech korszakában |
Tartalom: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2365/ |
---|---|
Archívum: | BGE Publikációtár |
Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Típus = Könyv része Tárgyszó = FinTech Tárgyszó = banki szolgáltatások Tárgyszó = információs technológia Tárgyszó = kapcsolati banki szolgáltatások |
Cím: |
A kapcsolati bankok adaptálása a fintech korszakában
|
Létrehozó: |
Sakshi, Gupta
Mahesh Kumar, Singh
Bánhalmi Árpád
Sárközy Helga
|
Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
|
Dátum: |
2024
|
Tartalmi leírás: |
Fintech, a pénzügyi rövidítése technológia, a technológia
alkalmazására utal az innováció ösztönzésére a pénzügyi ágazatban. Ez a feladatok
széles skáláját öleli fel, beleértve a monetáris tranzakciók felügyeletét és a csaló
tevékenységek elleni küzdelmet. A fintech cégek exponenciális növekedése az elmúlt
években olyan testreszabott módszereket biztosított a fogyasztóknak a bevételeik
hatékony kezelésére, amelyek korábban egy évtizeddel ezelőtt nem voltak elérhetőek.
A különféle léptékű fintech szervezetek mesterséges intelligencia-alapú chatbotokat
használnak számos szerepkör betöltésére, beleértve az ügyfélszolgálati képviselőket
és az értékesítési személyzetet. Kétségtelen, hogy a pénzügyi technológia fejlődése az
elmúlt években jelentős volt. A hagyományos banki tevékenység tudomást szerzett a
bomlasztó fintech cégekről és azok új megoldásairól. Ezek a cégek olyan
technológiákat javasolnak, amelyek mesterséges intelligenciát és robotikát
alkalmaznak a költségek megtakarítása és a fogyasztói aggályok megválaszolása
érdekében.
Ez a cikk rávilágít a kapcsolati banki szolgáltatások fenntartásának szükségességére a
bankokban, ami magában foglalja a fogyasztókkal való szoros interakció fenntartását.
A kapcsolati banki megközelítés megvalósítása, amely a hosszú távú célokat helyezi
előtérbe, összehangolja az ösztönzőket és kielégíti a banki ügyfelek tartós igényeit.
Mindazonáltal a bankokat az információs technológia által generált
méretgazdaságosság, valamint a pénzügyi technológiai induló vállalkozások és
informatikai vállalatok versenye csábíthatja a tranzakciós banki tevékenységre. Ebből
a szempontból a tanulmány a távolságok, a mesterséges intelligencia és a viselkedési
torzítások jelentőségét értékeli a kapcsolati bankolásban. Az elemzés a pénzügyi
szektor stabilitására gyakorolt következményekkel foglalkozik. A cikk azt állítja,
hogy a kapcsolati bankolás képes túllépni korlátain, de alkalmazkodnia kell a jelenlegi
körülményekhez, hogy biztosítsa fennmaradását.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Könyv része
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Sakshi, Gupta és Mahesh Kumar, Singh és Bánhalmi Árpád és Sárközy Helga (2024) A kapcsolati bankok adaptálása a fintech korszakában. In: II. Csernyák László konferencia közleményei. Budapesti Gazdasági Egyetem, Budapest, pp. 346-355. ISBN 978-615-6342-90-4
|
Kapcsolat: |