Ugrás a tartalomhoz

 

Az online borvásárlás jelentősége hazánkban, és változása a pandémia időszakában

  • Metaadatok
Tartalom: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2308/
Archívum: BGE Publikációtár
Gyűjtemény: Állapot = Megjelent
Típus = Cikk
Tárgyszó = Online wine purchasing,
Tárgyszó = Wine purchasing changes
Tárgyszó = Online borrendelés
Tárgyszó = Pandémia, Magyarország
Tárgyszó = Borvásárlás változása
Tárgyszó = Covid pandemic, Hungary
Cím:
Az online borvásárlás jelentősége hazánkban, és változása a pandémia időszakában
Létrehozó:
Harsányi Dávid
Hlédik Erika
Máté Zoltán
Kiadó:
Budapesti Gazdasági Egyetem
Dátum:
2023
Tartalmi leírás:
A cikk célja, hogy megvizsgálja az utóbbi évek internetes borvásárlási szokásainak átalakulását, a pandémia hatását hazánkban, a nemzetközi borértékesítés változásainak, az online és offline borértékesítés tendenciáinak kontextusában. A világjárvány kihívást jelentett a borágazat számára is, hiszen számos fogyasztási helyszín nem üzemelt (éttermek, rendezvények), ugyanakkor az online kereskedelem fejlődésével egy értékesítési csatorna megerősödött. A hazai borfogyasztással és borvásárlással foglalkozó kutatások jellemzően adhoc jellegűek, és csupán érintőlegesen foglalkoznak az online rendelésekkel. A Nagy Bor Teszt ugyanakkor 2016-tól azonos kérdéssor alapján, rendszeres online kérdőíves adatgyűjtéssel kíséri figyelemmel a hazai borfogyasztási és borvásárlási szokásokat, így alkalmas lehet az esetleges változások nyomon követésére. Jelen tanulmány a 2016-os, 2018-as és 2021-es adatok alapján vizsgálja az online rendelések alakulását 27993, 8552, illetve 1461 fős mintán azért, hogy a világjárvány előtti és utáni időszakot is össze lehessen vetni. A kutatási kérdések a következők voltak: változott-e a borfogyasztás az utóbbi években, illetve a borbeszerzésben történt-e elmozdulás az online csatorna irányába. Az eredmények azt mutatják, hogy számos más mutató tekintetében nincs jelentős változás, az online borrendelés aránya azonban a pandémia időszakában jelentősen nőtt. Fontos ugyanakkor, hogy a vásárlás összmennyiségében jellemzően nem mutatkozott változás. Az online vásárlásra vonatkozó eredmények arra utalnak, hogy hazánkban is hasonló irányú változások történtek, mint a nemzetközi piacokon.
Nyelv:
magyar
Típus:
Cikk
NonPeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Harsányi Dávid és Hlédik Erika és Máté Zoltán (2023) Az online borvásárlás jelentősége hazánkban, és változása a pandémia időszakában. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat, 2023 (2. különszám). pp. 3-27. ISSN 2630-886X
34267425
Kapcsolat:
34267425