Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Az online borvásárlás jelentősége hazánkban, és változása a pandémia időszakában |
Tartalom: | https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2308/ |
---|---|
Archívum: | BGE Publikációtár |
Gyűjtemény: |
Állapot = Megjelent
Típus = Cikk Tárgyszó = Online wine purchasing, Tárgyszó = Wine purchasing changes Tárgyszó = Online borrendelés Tárgyszó = Pandémia, Magyarország Tárgyszó = Borvásárlás változása Tárgyszó = Covid pandemic, Hungary |
Cím: |
Az online borvásárlás jelentősége hazánkban, és változása a pandémia időszakában
|
Létrehozó: |
Harsányi Dávid
Hlédik Erika
Máté Zoltán
|
Kiadó: |
Budapesti Gazdasági Egyetem
|
Dátum: |
2023
|
Tartalmi leírás: |
A cikk célja, hogy megvizsgálja az utóbbi évek internetes borvásárlási szokásainak
átalakulását, a pandémia hatását hazánkban, a nemzetközi borértékesítés változásainak, az
online és offline borértékesítés tendenciáinak kontextusában. A világjárvány kihívást jelentett a
borágazat számára is, hiszen számos fogyasztási helyszín nem üzemelt (éttermek,
rendezvények), ugyanakkor az online kereskedelem fejlődésével egy értékesítési csatorna
megerősödött. A hazai borfogyasztással és borvásárlással foglalkozó kutatások jellemzően adhoc
jellegűek, és csupán érintőlegesen foglalkoznak az online rendelésekkel. A Nagy Bor Teszt
ugyanakkor 2016-tól azonos kérdéssor alapján, rendszeres online kérdőíves adatgyűjtéssel
kíséri figyelemmel a hazai borfogyasztási és borvásárlási szokásokat, így alkalmas lehet az
esetleges változások nyomon követésére. Jelen tanulmány a 2016-os, 2018-as és 2021-es adatok
alapján vizsgálja az online rendelések alakulását 27993, 8552, illetve 1461 fős mintán azért,
hogy a világjárvány előtti és utáni időszakot is össze lehessen vetni. A kutatási kérdések a
következők voltak: változott-e a borfogyasztás az utóbbi években, illetve a borbeszerzésben
történt-e elmozdulás az online csatorna irányába. Az eredmények azt mutatják, hogy számos
más mutató tekintetében nincs jelentős változás, az online borrendelés aránya azonban a
pandémia időszakában jelentősen nőtt. Fontos ugyanakkor, hogy a vásárlás összmennyiségében
jellemzően nem mutatkozott változás. Az online vásárlásra vonatkozó eredmények arra
utalnak, hogy hazánkban is hasonló irányú változások történtek, mint a nemzetközi piacokon.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Cikk
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Harsányi Dávid és Hlédik Erika és Máté Zoltán (2023) Az online borvásárlás jelentősége hazánkban, és változása a pandémia időszakában. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat, 2023 (2. különszám). pp. 3-27. ISSN 2630-886X
34267425
|
Kapcsolat: |
34267425
|