Ugrás a tartalomhoz

 

Olvasástanulást támogató kiadói fejlesztések : Szaktudományos alapelvek és vásárlói igények megjelenése a hazai kiadók gyerekkönyvkínálatában

  • Metaadatok
Tartalom: https://press.mater.uni-mate.hu/281/
Archívum: MATER Press - Egyetemi Kiadványok
Gyűjtemény: ['viewname_eprint_status' not defined] = Megjelent
Szakterület = Z Könyvtártudomány: Z004 Könyvészet, írás, paleográfia
Szakterület = L Oktatás: LB Oktatás elmélete és gyakorlata: LB1501 Alapfokú oktatás
['viewname_eprint_types' not defined] = Cikk
Cím:
Olvasástanulást támogató kiadói fejlesztések : Szaktudományos alapelvek és vásárlói igények megjelenése a hazai kiadók gyerekkönyvkínálatában
Létrehozó:
Demeter, Gáborné
Dátum:
2022
Téma:
LB1501 Alapfokú oktatás
Z004 Könyvészet, írás, paleográfia
Tartalmi leírás:
Mivel az írott nyelv elsajátítása eszköz a világ megismeréséhez, a kezdetben szerzett és berögzült olvasási viszonyulásminták az információszerzés és az információbefogadás mindennapi gyakorlatát is befolyásolják. Az olvasási tevékenységgel kapcsolatos kezdeti tapasztalatok meghatározók a tanulás, az ismeretszerzés, az élményszerű olvasás további folyamataiban. Az olvasással kapcsolatos első negatív élmények nyomán az önértékelés bizonytalansága és az alapvető kultúrtechnikai ismeretek elsajátításának nehézsége együttesen akadályozzák az olvasási készség és a szövegértés fejlődését. A tanulmányban bemutatott kutatás célja az olvasáskutatási eredmények és a könyvkiadói fejlesztések összefüggéseinek feltárása, ezen belül az olvasástanulás kezdő időszakát élő olvasók (gyermekek, szüleik, pedagógusaik) számára készült könyvek módszertani és formai megoldásainak vizsgálata. Kutatásom keretében aztvizsgáltam, hogy a gyermekkönyvkiadók fejlesztéseiben megjelennek-e a szaktudományos háttérrel rendelkező olvasáskutatási eredmények. A gyermekkönyvek piaci körképe az olvasástanulás egyes szakaszaihoz rendelve kerül bemutatásra. A kutatási eredmények kirajzolják a közös és súlyozott pontokat a magyar kiadói koncepciók, az olvasói (szülői) igények, valamint az olvasáskutatási eredmények között.
Nyelv:
magyar
Típus:
Cikk
PeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Demeter, Gáborné (2022) Olvasástanulást támogató kiadói fejlesztések : Szaktudományos alapelvek és vásárlói igények megjelenése a hazai kiadók gyerekkönyvkínálatában. ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS, 5 (2). pp. 97-119. ISSN 2063-2991
MTMT:33664828 DOI:10.33569/akk.2914
Kapcsolat:
MTMT:33664828 DOI:10.33569/akk.2914
Létrehozó:
cc_by_nc_nd_4