Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
Olvasástanulást támogató kiadói fejlesztések : Szaktudományos alapelvek és vásárlói igények megjelenése a hazai kiadók gyerekkönyvkínálatában |
Tartalom: | https://press.mater.uni-mate.hu/281/ |
---|---|
Archívum: | MATER Press - Egyetemi Kiadványok |
Gyűjtemény: |
['viewname_eprint_status' not defined] = Megjelent
Szakterület = Z Könyvtártudomány: Z004 Könyvészet, írás, paleográfia Szakterület = L Oktatás: LB Oktatás elmélete és gyakorlata: LB1501 Alapfokú oktatás ['viewname_eprint_types' not defined] = Cikk |
Cím: |
Olvasástanulást támogató kiadói fejlesztések : Szaktudományos alapelvek és vásárlói igények megjelenése a hazai kiadók gyerekkönyvkínálatában
|
Létrehozó: |
Demeter, Gáborné
|
Dátum: |
2022
|
Téma: |
LB1501 Alapfokú oktatás
Z004 Könyvészet, írás, paleográfia
|
Tartalmi leírás: |
Mivel az írott nyelv elsajátítása eszköz a világ megismeréséhez, a kezdetben szerzett és berögzült olvasási viszonyulásminták az információszerzés és az információbefogadás mindennapi gyakorlatát is befolyásolják. Az olvasási tevékenységgel kapcsolatos kezdeti tapasztalatok meghatározók a tanulás, az ismeretszerzés, az élményszerű olvasás további folyamataiban. Az olvasással kapcsolatos első negatív élmények nyomán az önértékelés bizonytalansága és az alapvető kultúrtechnikai ismeretek elsajátításának nehézsége együttesen akadályozzák az olvasási készség és a szövegértés fejlődését. A tanulmányban bemutatott kutatás célja az olvasáskutatási eredmények és a könyvkiadói fejlesztések összefüggéseinek feltárása, ezen belül az olvasástanulás kezdő időszakát élő olvasók (gyermekek, szüleik, pedagógusaik) számára készült könyvek módszertani és formai megoldásainak vizsgálata. Kutatásom keretében aztvizsgáltam, hogy a gyermekkönyvkiadók fejlesztéseiben megjelennek-e a szaktudományos háttérrel rendelkező olvasáskutatási eredmények. A gyermekkönyvek piaci körképe az olvasástanulás egyes szakaszaihoz rendelve kerül bemutatásra. A kutatási eredmények kirajzolják a közös és súlyozott pontokat a magyar kiadói koncepciók, az olvasói (szülői) igények, valamint az olvasáskutatási eredmények között.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Cikk
PeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Demeter, Gáborné (2022) Olvasástanulást támogató kiadói fejlesztések : Szaktudományos alapelvek és vásárlói igények megjelenése a hazai kiadók gyerekkönyvkínálatában. ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS, 5 (2). pp. 97-119. ISSN 2063-2991
MTMT:33664828 DOI:10.33569/akk.2914
|
Kapcsolat: |
MTMT:33664828 DOI:10.33569/akk.2914
|
Létrehozó: |
cc_by_nc_nd_4
|