Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A képregény használata az alapfokú oktatásban |
Tartalom: | https://press.mater.uni-mate.hu/279/ |
---|---|
Archívum: | MATER Press - Egyetemi Kiadványok |
Gyűjtemény: |
['viewname_eprint_status' not defined] = Megjelent
Szakterület = L Oktatás: LB Oktatás elmélete és gyakorlata: LB1501 Alapfokú oktatás ['viewname_eprint_types' not defined] = Cikk |
Cím: |
A képregény használata az alapfokú oktatásban
|
Létrehozó: |
Schlichter-Takács, Anett
Csimáné Pozsegovics, Beáta
|
Dátum: |
2022
|
Téma: |
LB1501 Alapfokú oktatás
|
Tartalmi leírás: |
Az új digitális kultúra egyre inkább a jobb agyféltekére épít, míg a hagyományos írásbeliség eddig a bal agyféltekét erősítette (Gyarmathy 2011 idézi Szalay 2016). A képregényben lehetőség nyílik az írásbeliség és képiség, a verbalitás és vizualitás szintetizálására (Szalay 2016). Egyes kutatók, akik az elvontabb, összetettebb tudományos gondolkodást vizsgálták, nem találtak a vizsgált tanulóknál a tudásra vonatkozó jelentősebb javulást a képregények olvasása, felhasználása során (Spiegel et al. 2013; Ahmad et al. 2017; Rofii et al. 2018 idézi Phoon et al. 2020) míg mások, jelentős javulást figyeltek meg (Lin et al. 2015 idézi Phoon et al. 2020). Abban mindnyájan egyet értenek, hogy a gyerekek szívesen olvasnak képregényeket, hatással van rájuk a grafikus prezentáció vizuális vonzereje, olvasásuk hatékonyan befolyásolja és pozitívan alakítja a tanulók tudományhoz való hozzáállását, elköteleződését, ezáltal a képregények hatékony eszközei lehetnek az oktatásnak. Kutatásunkban kérdőíves felmérést készítettünk a képregény használat gyakoriságáról az oktatásban és felhasználási területeiről az általános iskolákban dolgozó pedagógusok körében. A megkérdezések során elsődlegesen arra kerestük a választ, hogy milyen arányban használják az oktatásban a pedagógusok a képregényt, mint oktatási módszert, milyen tantárgyak esetében, milyen gyakorisággal. A kérdőívet elsődlegesen közösségi média felületen közzétett formátumban, különböző szakmai csoportokban, külső gyakorlati intézmény segítségével és hólabda módszerrel juttattuk el azon pedagógusokhoz, akik önkéntesen és anonim módon vállalták a kitöltést. A kitöltők száma 96 volt. Eredményeink nem reprezentatívak.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Cikk
PeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Schlichter-Takács, Anett és Csimáné Pozsegovics, Beáta (2022) A képregény használata az alapfokú oktatásban. ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS, 5 (2). pp. 69-81. ISSN 2063-2991
MTMT:33664789 DOI:10.33569/akk.3305
|
Kapcsolat: |
MTMT:33664789 DOI:10.33569/akk.3305
|
Létrehozó: |
cc_by_nc_nd_4
|