Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A márkaérték bemutatásának kihívásai: Technológiai és luxusmárkák empirikus vizsgálata |
| Tartalom: | https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/1562 |
|---|---|
| Archívum: | Vezetéstudomány |
| Gyűjtemény: | Special Issue: Accounting |
| Cím: |
Challenges of presentation of brand value: Empirical study on technology and luxury brands
A márkaérték bemutatásának kihívásai: Technológiai és luxusmárkák empirikus vizsgálata
|
| Létrehozó: |
Martin, Kíra
Szilágyi, Nándor
|
| Kiadó: | |
| Dátum: |
2024-11-28
|
| Téma: |
márkaérték
számvitel
pénzügyi kimutatások
technológiai márkák
luxusmárkák
|
| Tartalmi leírás: |
Az elmúlt évtizedek gazdasági és társadalmi változásainak következtében az immateriális eszközök – köztük a márka is – egyre meghatározóbb szerepet töltenek be a gazdaságban, a vállalatok stratégiai és üzleti döntéseiben. Mindezek ellenére a márkaérték számviteli kezelése még megoldatlan, pedig a márkaértékelésnek elméletben és gyakorlatban is számos módszere alakult ki. Jelen tanulmány célja, hogy gyakorlati példákon keresztül megvizsgálja a márka fontosságának, ezzel összefüggésben a bemutatásának, valamint a márkaérték nagyságának és jelentőségének kérdéseit, kitérve a mérés szubjektivitásának problémájára is. A kutatás a kvalitatív terepkutatás paradigmái közé tartozó összehasonlító esettanulmány-elemzés módszerét használta. Ennek segítségével technológiai és luxusmárkák esetein keresztül igazolást nyert, hogy a márkák a vállalatok üzletmenetében, árazási politikájában és akvizíciós tevékenységében kiemelt szerepet töltenek be. A kutatás megállapította továbbá, hogy a márkák piaci értékének aránya a vállalatok mérlegében szereplő vagyonához képest jelentős, és a saját előállítású márkák esetében a bemutatás módja, míg a vásárolt márkák kapcsán azok értékelése jelent kihívást.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.14267/VEZTUD.2024.KSZ.03
|
| Forrás: |
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 55 (2024): Különszám; 30-40
3057-9376
0133-0179
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |