Ugrás a tartalomhoz

Az érdeklődés jelentősége a számviteltanulásban az első évi eredmények tükrében

  • Metaadatok
Tartalom: https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/1502
Archívum: Vezetéstudomány
Gyűjtemény: Special Issue: Accounting
Cím:
Significance of interest in learning accounting in light of the first-year grades
Az érdeklődés jelentősége a számviteltanulásban az első évi eredmények tükrében
Létrehozó:
Szijártó, Boglárka
Frányó, Zsófia Zsuzsanna
Estók, Ágnes
Kiadó:
Dátum:
2024-11-28
Téma:
érdeklődés
felsőoktatás
motiválás
oktatói hatás
számviteloktatás
Tartalmi leírás:
A felsőoktatás feladata a jövő munkavállalójának tanulás iránti elköteleződését megalapozni. Napjaink egyetemi hallgatóinak (COVID-diák-generáció) a világjárvány alapvetően meghatározta tanulmányait: a pandémia nem kedvezett a tanulás hatékonyságának és a tanulók motivációjának. A számviteloktatás kontextusában több kutatás kiemelte a motiválás oktatói feladatait és az oktatók hatását a hallgatói teljesítményre. Jelen kutatás három hipotézise a hallgatók előképzettségével, az alapszak választásával, érdeklődésének változásával (látens módon az oktatók hatásával), illetve a hallgatók első évben elért eredményeivel kapcsolatos. Az adatgyűjtés kérdőívvel zajlott 2022 és 2023 őszén, a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak körében. Az eredmények alapján a hallgatók előképzettsége bár meghatározza az alapszakválasztást (H1), de nem hozható összefüggésbe már az első éves eredményekkel sem (H2). A megkérdezett hallgatók többségének kezdeti, számvitel iránti érdeklődése pozitív irányba változott, amely változásban az oktatók előadásmódjának kiemelt szerepe van, és amely változás pozitív összefüggésbe hozható a tanulmányi eredményekkel (H3). A szerzők következtetése, hogy a hallgatók szakmai érdeklődésének felkeltése lehetséges és kiemelten fontos oktatói feladat.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.14267/VEZTUD.2024.KSZ.05
Forrás:
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 55 (2024): Különszám; 53-66
3057-9376
0133-0179
Kapcsolat:
Létrehozó: