Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
A hangrögzítés szerepe a századforduló enkulturációs folyamataiban Bartók Béla pedagógiai tevékenységein keresztül: Zene- és táncpedagógiai értelmezések |
Tartalom: | https://ojs.mtak.hu/index.php/tanc_es_neveles/article/view/17009 |
---|---|
Archívum: | Tánc és Nevelés |
Gyűjtemény: | Tanulmányok |
Cím: |
The Role of Sound Recording in Turn-of-the-Century Cultural Processes Through the Pedagogical Activities of Béla Bartók: Interpretations in Music and Dance Pedagogy
A hangrögzítés szerepe a századforduló enkulturációs folyamataiban Bartók Béla pedagógiai tevékenységein keresztül: Zene- és táncpedagógiai értelmezések
|
Létrehozó: |
Daru, Andrea
|
Kiadó: |
Magyar Táncművészeti Egyetem
|
Dátum: |
2024-11-24
|
Téma: |
zeneoktatás
táncoktatás
pedagógiai antropológia
|
Tartalmi leírás: |
A 20. században megjelent hangrögzítő eszközök nemcsak a technológiai fejlődés terén jelentettek áttörést, hanem életünk mélyebb rétegeit is radikálisan átalakították. Daru (2022) első tanulmánya bemutatta az írott és rögzített zene közötti különbségeket, valamint a hangrögzítés antropológiai hatásait. Jelen tanulmány célja a nevelési folyamat filozófiai-antropológiai elemzése Kron (2003) nyomán, az enkulturáció és szocializáció keretei között. A dolgozat első része a hangrögzítés kulturális, társadalmi és művészeti hatásait vizsgálja, míg a második rész a zene- és táncpedagógiai folyamatokat elemzi összehasonlító módon. Az utolsó fejezetekben Bartók munkásságát követve a népzene, tánckultúra és a 20. századi pedagógia összefüggéseit tárgyalom. A tanulmány célja elméleti alapvetések megfogalmazása a további kutatások számára.
|
Nyelv: |
magyar
angol
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dupla-vak lektoráláson átesett cikk
|
Formátum: |
application/pdf
application/pdf
|
Azonosító: |
10.46819/TN.5.2.81-92
|
Forrás: |
Tánc és Nevelés; Évf. 5 szám 2 (2024); 69-92
2732-1703
2732-1002
10.46819/TN.5.2
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
Copyright (c) 2024 Andrea Daru
|