Ugrás a tartalomhoz

Néhány megfontolandó szempont a pedagógusok munkahelyi elégedettségének javításához: az üzbég és a magyar pedagógus teljesítmény-értékelési rendszerek összehasonlító elemzése

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/8197
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Műhelyek, tanuló közösségek
Cím:
Some aspects to consider to build teachers' job satisfaction: A comparative study of Uzbek and Hungarian teacher appraisals
Néhány megfontolandó szempont a pedagógusok munkahelyi elégedettségének javításához: az üzbég és a magyar pedagógus teljesítmény-értékelési rendszerek összehasonlító elemzése
Létrehozó:
Szűcs, Ida
Avezova, Gulmira
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2024-11-08
Téma:
pedagóguséletpálya-modell
pedagógusértékelés
fizetési kategóriák
Tartalmi leírás:
The initiative of the Hungarian government to introduce a new teacher appraisal system within the whole-scale teacher assessment made us review the operational teacher career models and teacher appraisal frameworks linked to salary schemes in the world and compare the planned Hungarian model with the Uzbek teacher career model and teacher appraisal framework. The comparison includes the evolution of appraisals, their procedures, criteria, and methodology. Our study proposes some ideas for decision-makers to consider when introducing or modifying teacher assessment frameworks so that they can better contribute to teachers' well-being and to improving the quality of work in education.
Nyelv:
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2024.2.02
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 22 szám 2 (2024); 022-045
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2024.2
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2024 A szerző(k)