Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
#Reklám megfelelés és felelősség: Az influenszermarketing sötét oldala |
| Tartalom: | https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/1102 |
|---|---|
| Archívum: | Vezetéstudomány |
| Gyűjtemény: | Studies and Articles |
| Cím: |
#Ad compliance and responsibility: The dark side of influencer marketing
#Reklám megfelelés és felelősség: Az influenszermarketing sötét oldala
|
| Létrehozó: |
Berki-Süle, Margit
Hlédik, Erika
|
| Kiadó: | |
| Dátum: |
2024-10-14
|
| Téma: |
influenszermarketing
natív reklámok
fizetett tartalmak
fogyasztóvédelem
fogyasztók tisztességtelen befolyásolása
|
| Tartalmi leírás: |
A közösségi média influenszerek által megosztott szponzorált tartalmak mint natív reklámok használata esetenként megtévesztő lehet, ezáltal fogyasztóvédelmi szempontból is releváns azok vizsgálata. A szerzők tanulmányukban azt vizsgálják, hogy fogyasztóvédelmi aspektusból milyen tényezők járulhatnak hozzá az influenszermarketing sikeres (etikus) megvalósításához és hogyan lehet az ezek mentén támasztott követelményeknek megfelelni. Esettanulmány-módszert alkalmazva öt versenytanácsi döntést elemeztek, amelyekben véleményvezérek közösségimédia-posztjait fogyasztók számára megtévesztőnek ítélte a hatóság. A konkrét esetek versenyfelügyeleti vizsgálata során felmerülő szempontok közül tanulmányukban két dimenzióra fókuszáltak: a reklámfelismerhetőség kérdésére és a kommunikációs gyakorlat szereplőinek felelősségi körére. A jelölések nyelvezetére vonatkozóan egyértelmű és nemzetközi szinten hasonló irányelveket követnek a hatóságok, ami megfelel az akadémiai ajánlásoknak is, a közzététel elhelyezésére vonatkozóan azonban külön szabályozás híján nincs egységes gyakorlat. A kutatás hangsúlyozza, hogy a közvetítő piaci szereplők számára iránymutatásra van szükség az influenszermarketing-kampányokban vállalt kötelezettségek teljesítése érdekében, ami közvetve hozzájárul azok sikeréhez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése révén.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Lektorált szakcikk
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.14267/VEZTUD.2024.10.03
|
| Forrás: |
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 55 szám 10 (2024); 33-47
3057-9376
0133-0179
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |