Ugrás a tartalomhoz

#Reklám megfelelés és felelősség – Az influenszermarketing sötét oldala

  • Metaadatok
Tartalom: https://unipub.lib.uni-corvinus.hu/10441/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Marketing
Type = Article
Cím:
#Reklám megfelelés és felelősség – Az influenszermarketing sötét oldala
Létrehozó:
Berki-Süle, Margit
Hlédik, Erika
Kiadó:
Corvinus University of Budapest, School of Management
Dátum:
2024-10-14
Téma:
Marketing
Tartalmi leírás:
A közösségi média influenszerek által megosztott szponzorált tartalmak mint natív reklámok használata esetenként megtévesztő lehet, ezáltal fogyasztóvédelmi szempontból is releváns azok vizsgálata. A szerzők tanulmányukban azt vizsgálják, hogy fogyasztóvédelmi aspektusból milyen tényezők járulhatnak hozzá az influenszermarketing sikeres (etikus) megvalósításához és hogyan lehet az ezek mentén támasztott követelményeknek megfelelni. Esettanulmány-módszert alkalmazva öt versenytanácsi döntést elemeztek, amelyekben véleményvezérek közösségimédia-posztjait fogyasztók számára megtévesztőnek ítélte a hatóság. A konkrét esetek versenyfelügyeleti vizsgálata során felmerülő szempontok közül tanulmányukban két dimenzióra fókuszáltak: a reklámfelismerhetőség kérdésére és a kommunikációs gyakorlat szereplőinek felelősségi körére. A jelölések nyelvezetére vonatkozóan egyértelmű és nemzetközi szinten hasonló irányelveket követnek a hatóságok, ami megfelel az akadémiai ajánlásoknak is, a közzététel elhelyezésére vonatkozóan azonban külön szabályozás híján nincs egységes gyakorlat. A kutatás hangsúlyozza, hogy a közvetítő piaci szereplők számára iránymutatásra van szükség az influenszermarketing-kampányokban vállalt kötelezettségek teljesítése érdekében, ami közvetve hozzájárul azok sikeréhez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése révén.
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Berki-Süle, Margit ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3322-4628 <https://orcid.org/0000-0003-3322-4628> and Hlédik, Erika ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3573-3151 <https://orcid.org/0000-0003-3573-3151> (2024) #Reklám megfelelés és felelősség – Az influenszermarketing sötét oldala. Vezetéstudomány - Budapest Management Review, 55 (10). pp. 33-47. DOI https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2024.10.03
Kapcsolat: