Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
(El)gondolkodtató anyanyelvtanítás |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/112124 |
---|---|
Archívum: | EDIT |
Gyűjtemény: |
Publikációk
ELTE Folyóiratok, kiadványok MTMT Tudományos publikációk ELTE Folyóiratok, kiadványok (BTK) Tudományos publikációk (BTK) Anyanyelv-pedagógia |
Cím: |
(El)gondolkodtató anyanyelvtanítás
|
Létrehozó: |
Schirm, Anita
|
Dátum: |
2023
|
Téma: |
Grice
maxims
implicature
violation of maxims
Grice
maximák
implikatúra
maximasérülések
|
Tartalmi leírás: |
A tanulmány a grice-i maximák középiskolai tanításához feladatötleteket adva az (el)gondolkodtató, ám mégis élményszerű és szórakoztatva informáló anyanyelvtanítás szükségessége és a változatos, a diákokhoz közeli szövegtípusok alkalmazása mellett érvel. Grice elmélete a tananyag voltán kívül azért alkalmas e szemléletmód illusztrálására, mert a maximák betartása, illetve szándékos megsértése, valamint a sugallt tartalmak felismerése és felismertetése a mindennapi kommunikációban is a diákok segítségére lehet, egyúttal rámutathat az anyanyelvi ismeretek hétköznapiságára és hasznosságára is.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
elte:2060-0623
elte:10.21030/anyp.2023.4.4
elte:34431955
elte:4
elte:ANYANYELV-PEDAGÓGIA
elte:79
elte:59
elte:16
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|