Ugrás a tartalomhoz

(El)gondolkodtató anyanyelvtanítás

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/112124
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: Publikációk
ELTE Folyóiratok, kiadványok
MTMT Tudományos publikációk
ELTE Folyóiratok, kiadványok (BTK)
Tudományos publikációk (BTK)
Anyanyelv-pedagógia
Cím:
(El)gondolkodtató anyanyelvtanítás
Létrehozó:
Schirm, Anita
Dátum:
2023
Téma:
Grice
maxims
implicature
violation of maxims
Grice
maximák
implikatúra
maximasérülések
Tartalmi leírás:
A tanulmány a grice-i maximák középiskolai tanításához feladatötleteket adva az (el)gondolkodtató, ám mégis élményszerű és szórakoztatva informáló anyanyelvtanítás szükségessége és a változatos, a diákokhoz közeli szövegtípusok alkalmazása mellett érvel. Grice elmélete a tananyag voltán kívül azért alkalmas e szemléletmód illusztrálására, mert a maximák betartása, illetve szándékos megsértése, valamint a sugallt tartalmak felismerése és felismertetése a mindennapi kommunikációban is a diákok segítségére lehet, egyúttal rámutathat az anyanyelvi ismeretek hétköznapiságára és hasznosságára is.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:2060-0623
elte:10.21030/anyp.2023.4.4
elte:34431955
elte:4
elte:ANYANYELV-PEDAGÓGIA
elte:79
elte:59
elte:16
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess