Ugrás a tartalomhoz

A mesélő nyelvi közeg hatása a hat-nyolc éves tanulók aktív és passzív szókincsére

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/111834
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: Publikációk
MTMT Tudományos publikációk
Tudományos publikációk (BGGYK)
Cím:
A mesélő nyelvi közeg hatása a hat-nyolc éves tanulók aktív és passzív szókincsére
Létrehozó:
Unger-Király, Tünde Erzsébet
Vass, Dorottea
Dátum:
2021
Tartalmi leírás:
A kutatás célja megvizsgálni a mesehallgatás és a szókincs állapotának összefüggéseit a hat–nyolc éves, mesei élményben részesülő és mesei élményben nem részesülő tanulókkal végzett aktív és passzív szókincsvizsgálatok eredményeinek tükrében. Mindazok mellett, hogy a mesék fejlesztő hatással vannak a gyermekek kognitív, érzelmi, szociális és nyelvi képességeire, kiemelkedően fontos szerepet játszanak az aktív és passzív szókincsük fejlődésében is. Ezért kutatásunkban a mesehallgatásban való részesülési arány aspektusából vizsgáltuk meg a tanulók aktív és passzív szókincsét, ezzel választ nyerve a hipotézisünkre, amely szerint a kisgyermekkori életszakaszban mesei élményben részesülő hat–nyolc éves tanulók fejlettebb szókinccsel rendelkeznek a kisgyermekkorban mesei élményben nem részesülő kortársaikhoz képest.
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:32371276
elte:1
elte:ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS
elte:ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS
elte:4
elte:10089076
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess