Ugrás a tartalomhoz

„Média-szöveg-értés”

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/10831/111602
Archívum: EDIT
Gyűjtemény: Publikációk
ELTE Folyóiratok, kiadványok
MTMT Tudományos publikációk
ELTE Folyóiratok, kiadványok (BTK)
Tudományos publikációk (BTK)
Anyanyelv-pedagógia
Cím:
„Média-szöveg-értés”
Létrehozó:
Boronkai, Dóra
Dátum:
2017
Téma:
new media
text production
digital competence
media text
Z generation
újmédia
szövegalkotás
digitális kompetencia
médiaszöveg
Z generáció
Tartalmi leírás:
A tanulmány a pedagógusok módszertani kultúrájának megújításához kapcsolódóan az újmédia felhasználási lehetőségeinek a bemutatására törekszik. Az elméleti bevezetésben kitér a generációk közötti különbségekre, és röviden áttekinti az újmédia értelmezési lehetőségeit. Az újmédia tartalom-előállító, tartalomszervező szerepét fontosnak tartva olyan feladatokat mutat be, amelyek alkalmasak a különböző narrációs technikák elsajátítására. Célja, hogy a digitális generáció számára motiváló erővel bíró, egyszerű technológiai alapokon nyugvó ötleteket adjon, elsősorban az anyanyelvtanítás számára. A saját készítésű feladatok főként médiaszövegekhez kapcsolódnak, közülük több online felületen elérhető. Közös jellemzőjük a játékosság, a vizualitás és a kreativitás, fejlesztik a szövegértési és a szövegalkotási kompetenciát, a vizuális és a verbális információk együttes értelmezésének a képességét és a problémamegoldó gondolkodást.
Nyelv:
magyar
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
elte:2060-0623
elte:10.21030/anyp.2017.2.5
elte:3255732
elte:2
elte:ANYANYELV-PEDAGÓGIA
elte:60
elte:49
elte:10
Létrehozó:
info:eu-repo/semantics/openAccess