Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
„Média-szöveg-értés” |
Tartalom: | http://hdl.handle.net/10831/111602 |
---|---|
Archívum: | EDIT |
Gyűjtemény: |
Publikációk
ELTE Folyóiratok, kiadványok MTMT Tudományos publikációk ELTE Folyóiratok, kiadványok (BTK) Tudományos publikációk (BTK) Anyanyelv-pedagógia |
Cím: |
„Média-szöveg-értés”
|
Létrehozó: |
Boronkai, Dóra
|
Dátum: |
2017
|
Téma: |
new media
text production
digital competence
media text
Z generation
újmédia
szövegalkotás
digitális kompetencia
médiaszöveg
Z generáció
|
Tartalmi leírás: |
A tanulmány a pedagógusok módszertani kultúrájának megújításához kapcsolódóan az újmédia felhasználási lehetőségeinek a bemutatására törekszik. Az elméleti bevezetésben kitér a generációk közötti különbségekre, és röviden áttekinti az újmédia értelmezési lehetőségeit. Az újmédia tartalom-előállító, tartalomszervező szerepét fontosnak tartva olyan feladatokat mutat be, amelyek alkalmasak a különböző narrációs technikák elsajátítására. Célja, hogy a digitális generáció számára motiváló erővel bíró, egyszerű technológiai alapokon nyugvó ötleteket adjon, elsősorban az anyanyelvtanítás számára. A saját készítésű feladatok főként médiaszövegekhez kapcsolódnak, közülük több online felületen elérhető. Közös jellemzőjük a játékosság, a vizualitás és a kreativitás, fejlesztik a szövegértési és a szövegalkotási kompetenciát, a vizuális és a verbális információk együttes értelmezésének a képességét és a problémamegoldó gondolkodást.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
elte:2060-0623
elte:10.21030/anyp.2017.2.5
elte:3255732
elte:2
elte:ANYANYELV-PEDAGÓGIA
elte:60
elte:49
elte:10
|
Létrehozó: |
info:eu-repo/semantics/openAccess
|