Ugrás a tartalomhoz

A tanárképzők szakmai fejlődését támogató szakmai tanulási közösségek a mianmari tanárképző főiskolákon

  • Metaadatok
Tartalom: https://ojs.elte.hu/pedagoguskepzes/article/view/7284
Archívum: Pedagógusképzés
Gyűjtemény: Műhelyek, tanuló közösségek
Cím:
Professional Learning Communities Supporting Professional Development of Teacher Educators in Myanmar Education Colleges
A tanárképzők szakmai fejlődését támogató szakmai tanulási közösségek a mianmari tanárképző főiskolákon
Létrehozó:
Myint Lay, Moet Moet
Kiadó:
Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Dátum:
2024-06-21
Téma:
szakmai tanulási közösség
szakmai fejlődés
pedagógusképzők
Tartalmi leírás:
A pedagógusoknak fejleszteniük kell szakmai tudásukat annak érdekében, hogy tanulóik minél többet profitálhassanak a közös munkából. A szakmai tanulási közösségek nemcsak az egyes tanárok és az egész tantestület igényeit elégítik ki, hanem javítják a tanítás minőségét is, és ezen keresztül növelik a diákok teljesítményét. A szakmai tanulási közösségekben a diákok hatékonyabb tanulásának kulcsa a tanárok folyamatos tanulása (Bryk, Camburn & Louis, 2009). A szakmai tanuló közösségek (angolul Professional Learning Community: PLC) keretében végzett munka egyre népszerűbb útja a pedagógusok szakmai fejlődésének, és ennek következtében szükség van a hatásukat feltáró kutatásokra is. E tanulmány célja, hogy feltérképezze a szakmai tanulási közösségek bevezetésének hatásait egy mianmari tanárképző főiskolán, valamint azt, hogy e közösségek hogyan hatnak a tanárképzők munkájának minőségére, és remélhetőleg ezáltal a tanárszakos hallgatók teljesítményére. Módszertanilag a tanulmány kvalitatív megközelítést és véletlenszerű mintát alkalmazott, hogy adatokat szerezzen a Monywa Tanárképző Főiskola oktatóitól, akik nyílt végű interjúkérdésekre válaszoltak. Az adatokból kiderült, hogy a jelenlegi helyzetben a tanárképzők szakmai fejlődésének elősegítése érdekében több szakmai tanulási közösségre van szükség, és hatékony működésükhöz széles körű pedagógiai támogatást kell nyújtani.
Nyelv:
angol
Típus:
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
10.37205/TEL-hun.2024.1.02
Forrás:
Pedagógusképzés; Évf. 22 szám 1 (2024); 035-054
2732-3463
0133-2570
10.37205/TEL-hun.2024.1
Kapcsolat:
Létrehozó:
Copyright (c) 2024 A szerző(k)