Ugrás a tartalomhoz

 

A tanulók kémiai részecskékkel kapcsolatos fogalmi rendszere
The students’ Conceptual System Related to Chemical Particles

  • Metaadatok
Tartalom: http://hdl.handle.net/2437/88074
Archívum: DEA PhD
Gyűjtemény: PhD dolgozatok
Kémiai Tudományok Doktori Iskola
Cím:
A tanulók kémiai részecskékkel kapcsolatos fogalmi rendszere
The students’ Conceptual System Related to Chemical Particles
Létrehozó:
Ludányi, Lajos
Közreműködő:
Tóth, Zoltán
Kémiai tudományok doktori iskola
DE--TEK--Természettudományi Kar--
Dátum:
2009-06-18T06:00:50Z
2009-06-18T06:00:50Z
2008
2008
Téma:
kémiai részecskék
chemical particles
Kémiai tudományok
Természettudományok
Tartalmi leírás:
A kémia az általános és középiskolai természettudományos oktatás legösszetettebb, legnagyobb szellemi koncentrációt, absztrakciós készséget igénylő tantárgya. Ez az első olyan tárgy, amelyben a diákok egy új – mindenkire kötelezően előírt – nyelvet és ezzel együtt olyan elvont fogalmi rendszert, egy ehhez társuló szimbólumrendszert kell hogy elsajátítsanak, amelynek elemeivel korábbi tanulmányaik, mindennapi életük során nem kerültek kapcsolatba. Bár a tanulói tudáskiépülés már az iskola előtt megkezdődik, amikor a diákok elméletszerű fogalmi struktúrákat hoznak létre a világ jelenségeinek magyarázatára, de ezekben a naiv elképzelésekben  ellentétben a többi természettudományos tárggyal , csak alig jelennek meg a kémiában használatos fogalmak. A kémia oktatásának a lényege ezen új kategóriák (atom, molekula stb.) megalkotása. A kémiaoktatás feladata továbbá a fogalmak értelmezéséhez szükséges keretrendszer kialakítása is. A tantárgy nehézségét éppen az jelenti, hogy a tanulók a maguk által kialakított, köznapi fogalmaikhoz társított értelmező rendszert használják a tudományos fogalmak esetében is.
Nyelv:
magyar
angol
Típus:
PhD, doktori értekezés
Formátum:
application/pdf
application/msword
application/msword
application/pdf
application/pdf
application/pdf
145
application/pdf
application/msword
application/msword
application/pdf
application/pdf
application/pdf
Azonosító: