Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
A fenntarthatóság szerepe a környezeti nevelésben
|
Tartalom: | http://hdl.handle.net/2437/78560 |
---|---|
Archívum: | DEA PhD |
Gyűjtemény: |
PhD dolgozatok
Juhász-Nagy Pál Doktori Iskola |
Cím: |
A fenntarthatóság szerepe a környezeti nevelésben
The Role of Sustainability in Environmental Education
|
Létrehozó: |
Gaálné Kosáros, Andrea
|
Közreműködő: |
Lakatos, Gyula
Környezettudományok doktori iskola
DE--TEK--Természettudományi Kar--
Kosáros, Andrea
|
Dátum: |
2009-02-12T13:08:03Z
2009-02-12T13:08:03Z
2007
2007
|
Téma: |
fenntartható fejlődés
role of sustainability
Környezettudományok
Természettudományok
|
Tartalmi leírás: |
Az ENSZ, a Fenntartható Fejlődés johannesburgi konferenciáján, japán javaslatra a 2005-2014-ig tartó szakaszt a fenntarthatóságra nevelés évtizedévé nyilvánította.
Ez a döntés is jelzi, hogy az oktatásban sürgető feladat a fenntarthatóságra nevelés gyakorlatának megvalósítása és elterjesztése az oktatás minden szintjén. Ez egyaránt vonatkozik az intézményes és az intézményen kívüli nevelésre is. A hazai oktatási rendszerben azonban ez csak paradigma váltással valósítható meg, amely azt jelenti, hogy az ismeretközpontú oktatásunkat fel kell váltsa egy cselekvés-kompetencia központú oktatás, vagyis a mindennapi gyakorlatban is jól alkalmazható tudás megszerzésére irányuló gyakorlat. El is indult ennek megvalósítására egy lassú folyamat, amely a környezeti nevelésből látszik kibontakozni.
Ahhoz, hogy a fenntarthatóság pedagógiai gyakorlatának megvalósítása eredményes legyen, nem szabad figyelmen kívül hagyni az oktató-nevelő munka szerepét a helyes egészségmagatartás kialakításában sem. Ezt a tényt és igényt hazánk elgondolkodtató egészség-betegség mutatói is alátámasztják (KSH, 2007).
A dolgozat foglalkozik az egészségnevelés fejlesztésének lehetőségével, elemzi a középiskolás korcsoport egészségmagatartását, annak változását, keresi a helyes egészségmagatartás kialakulásához szükséges támogató értékeket. Bemutatja a terület eredményes fejlesztésének lehetséges módszerét és alkalmazásának eredményét a középfokú oktatásban.
|
Nyelv: |
magyar
angol
|
Típus: |
PhD, doktori értekezés
|
Formátum: |
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
118
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/pdf
|
Azonosító: |