Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
A termékmenedzser-szerepkör elvárásainak feltárása a magyar szoftverpiac példáján keresztül |
| Tartalom: | https://journals.lib.uni-corvinus.hu/index.php/vezetestudomany/article/view/1542 |
|---|---|
| Archívum: | Vezetéstudomány |
| Gyűjtemény: | Thematic block: PM |
| Cím: |
Exploring the expectations of the product manager role: the case of the Hungarian software industry
A termékmenedzser-szerepkör elvárásainak feltárása a magyar szoftverpiac példáján keresztül
|
| Létrehozó: |
Sipos, Andrea
Szabó, Bálint
|
| Kiadó: | |
| Dátum: |
2024-07-11
|
| Téma: |
termékmenedzser
szoftverpiaci elvárások
tartalomelemzés
készségek
feladatkörök
|
| Tartalmi leírás: |
A szoftverpiacon az érdekelt felek (stakeholder oldal) igényeinek a szem előtt tartása kiemelt jelentőségű lett. Ennek eredményeképpen a termékmenedzserek ma már kulcsszerepet töltenek be az IT-projektekben a stakeholder igények, az üzleti célkitűzéseknek és a rendelkezésre álló technológiai megoldások ismeretek birtokában. Jelen cikk elméleti része a termékmenedzser-szerepkör kialakulásának és feladatainak áttekintését foglalja össze. Ezután LinkedIn álláshirdetések (n=212) tartalomelemzésével tárja fel, hogy az IT-piac milyen elvárásokat támaszt a termékmenedzser-szereplők irányába. Az eredmények részletesen bemutatják azokat az alapvető készségeket és feladatköröket, amelyeket a vállalatok gyakran kiemelnek az álláshirdetésekben, így elsajátításuk kiemelten fontos. Két készség, a vezetés és az aktív figyelem, esetén a statisztikai számítások alátámasztották, hogy ezen készségek a cégméret növekedésével egyre fontosabbak a vállalatok számára. Továbbá az is elmondható, hogy a mikro- és kisvállalatok életében sokkal fontosabb a kooperáció. A cikk eredményei hasznos útmutatást nyújthatnak a jövő termékmenedzsereinek.
|
| Nyelv: |
angol
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.14267/VEZTUD.2024.07-08.03
|
| Forrás: |
Vezetéstudomány / Budapest Management Review; Évf. 55 szám 7-8 (2024); 18-31
0133-0179
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |