Ugrás a tartalomhoz

„Jó szóval oktasd, játszani is engedd.” : az új generációk jelenlétének kihívásai az oktatásban és a munkaerőpiacon

  • Metaadatok
Tartalom: https://unipub.lib.uni-corvinus.hu/10056/
Archívum: Corvinus Kutatások
Gyűjtemény: Status = Published
Subject = Education
Subject = Pedagogy
Type = Article
Cím:
„Jó szóval oktasd, játszani is engedd.” : az új generációk jelenlétének kihívásai az oktatásban és a munkaerőpiacon
Létrehozó:
Milassin, Anda Nóra
Kiadó:
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Dátum:
2023
Téma:
Education
Pedagogy
Tartalmi leírás:
A mindennapokban gyakori, hogy az eltérő életkorú személyek közöttifélreértésekre azonnal a generációkkal kapcsolatos jogos vagy jogtalansztereotípiákban keressük a választ. A születési évszámokhoz köthető társadalmigenerációk jelenléte széles körűen elfogadott és elterjedt ismeret amunkaerőpiaci szereplők és a felsőoktatás szereplői számára is. A témaaktualitását az adja, hogy ahogy minden generáció, úgy a mai iskolások (Z ésAlfa generáció) oktatási rendszerét is egy korábbi generáció alakította ki ésalkalmazza. Azonban az X generáció értékrendje, tanítási módszerei merőbeneltérnek a mostani digitális világban felnőtt generációkétól. A munkaerőpiaciszereplők hasonló kihívásokkal küzdenek. A mostani vezetők nagy része másik korszülötte, más vezetési és motivációs eszközt alkalmaznak, más szervezetistruktúrákban gondolkodnak, mint amelyekkel a mostani pályakezdő munkatársakelkötelezettségét növelhetnék, amelyekkel megtarthatnák őket. Ebben a cikkbennem csupán az eltérő generációk oktatási és munkahelyi konfliktusaitrészletezem, de a szemléletformálás is kiemelt szerepet kap. Alapvetésem azvolt, hogy a generációs különbségeket nem problémaként, hanem lehetőségként kellkezelni.
Nyelv:
magyar
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Milassin, Anda Nóra ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5333-9196 <https://orcid.org/0000-0001-5333-9196> (2023) „Jó szóval oktasd, játszani is engedd.” : az új generációk jelenlétének kihívásai az oktatásban és a munkaerőpiacon. Educatio, 32 (4). pp. 627-638. DOI 10.1556/2063.32.2023.4.6 <https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.4.6>
Kapcsolat:
10.1556/2063.32.2023.4.6