Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
![]() |
„Jó szóval oktasd, játszani is engedd.” : az új generációk jelenlétének kihívásai az oktatásban és a munkaerőpiacon |
Tartalom: | https://unipub.lib.uni-corvinus.hu/10056/ |
---|---|
Archívum: | Corvinus Kutatások |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Subject = Education Subject = Pedagogy Type = Article |
Cím: |
„Jó szóval oktasd, játszani is engedd.” : az új generációk jelenlétének kihívásai az oktatásban és a munkaerőpiacon
|
Létrehozó: |
Milassin, Anda Nóra
|
Kiadó: |
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
|
Dátum: |
2023
|
Téma: |
Education
Pedagogy
|
Tartalmi leírás: |
A mindennapokban gyakori, hogy az eltérő életkorú személyek közöttifélreértésekre azonnal a generációkkal kapcsolatos jogos vagy jogtalansztereotípiákban keressük a választ. A születési évszámokhoz köthető társadalmigenerációk jelenléte széles körűen elfogadott és elterjedt ismeret amunkaerőpiaci szereplők és a felsőoktatás szereplői számára is. A témaaktualitását az adja, hogy ahogy minden generáció, úgy a mai iskolások (Z ésAlfa generáció) oktatási rendszerét is egy korábbi generáció alakította ki ésalkalmazza. Azonban az X generáció értékrendje, tanítási módszerei merőbeneltérnek a mostani digitális világban felnőtt generációkétól. A munkaerőpiaciszereplők hasonló kihívásokkal küzdenek. A mostani vezetők nagy része másik korszülötte, más vezetési és motivációs eszközt alkalmaznak, más szervezetistruktúrákban gondolkodnak, mint amelyekkel a mostani pályakezdő munkatársakelkötelezettségét növelhetnék, amelyekkel megtarthatnák őket. Ebben a cikkbennem csupán az eltérő generációk oktatási és munkahelyi konfliktusaitrészletezem, de a szemléletformálás is kiemelt szerepet kap. Alapvetésem azvolt, hogy a generációs különbségeket nem problémaként, hanem lehetőségként kellkezelni.
|
Nyelv: |
magyar
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Milassin, Anda Nóra ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5333-9196 <https://orcid.org/0000-0001-5333-9196> (2023) „Jó szóval oktasd, játszani is engedd.” : az új generációk jelenlétének kihívásai az oktatásban és a munkaerőpiacon. Educatio, 32 (4). pp. 627-638. DOI 10.1556/2063.32.2023.4.6 <https://doi.org/10.1556/2063.32.2023.4.6>
|
Kapcsolat: |
10.1556/2063.32.2023.4.6
|