Kereső
Bejelentkezés
Kapcsolat
|
|
Az adaptív hajtómű-technológia megjelenése a katonai repülés területén |
| Tartalom: | https://folyoirat.ludovika.hu/index.php/reptudkoz/article/view/6937 |
|---|---|
| Archívum: | Repüléstudományi Közlemények |
| Gyűjtemény: | Article |
| Cím: |
Adaptive Engine Technology in Military Aviation
Az adaptív hajtómű-technológia megjelenése a katonai repülés területén
|
| Létrehozó: |
Varga Béla
|
| Kiadó: |
Ludovika Egyetemi Kiadó
|
| Dátum: |
2024-06-17
|
| Téma: |
kis kétáramúsági fokú hajtómű
propulziós hatásfok
elfolyási ellenállás
|
| Tartalmi leírás: |
A múlt század 60-as éveitől mind a polgári, mind a katonai repülésben az egyszerű, egyáramú sugárhajtóműveket felváltották a kétáramú hajtóművek. Először a kis kétáramúsági fokú hajtóművek jelentek meg, majd a kétáramúsági fok folyamatosan növekedett a kereskedelmi repülőgépek kétáramú hajtóműveinél. Manapság a kis kétáramúsági fokú hajtóművek jellemzően a többfeladatú harcászati repülőgépek erőforrását képezik. Maga a hajtómű kialakítása jelentősen nem változott évtizedek óta. Ehhez képest jelenthet új szintet és igazi minőségi ugrást az adaptív hajtómű-technológia. A cikkben ezt a fejlesztési folyamatot, illetve a várt előnyöket mutatom be.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
10.32560/rk.2023.2.22
|
| Forrás: |
Repüléstudományi Közlemények; Évf. 35 szám 2 (2023): Repüléstudományi Közlemények; 203-210
1789-770X
|
| Kapcsolat: | |
| Létrehozó: |
Copyright (c) 2024 Varga Béla
|